Joomla språkpaket SITE 1.5

Diskutera frågor angående översättning.
Locked
User avatar
inguarkp
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 108
Joined: Mon Apr 09, 2007 5:04 pm
Contact:

Joomla språkpaket SITE 1.5

Post by inguarkp » Sun Jun 08, 2008 7:52 pm

Hej Joomla
Finns språkpaket 1.5 SITE på finska?
Jag har byggt upp en site med engelska språkpaketet. Artiklarna är på finska.
Behöver t.ex ändra i subdelen "contact " följande parametrar till finska:
Enter your Name:
E-mail address:
Message Subject:
Enter your Message:
E-mail a copy of this message to your own address .

Min erfarenhet från Joomla 1.0 är att man kan gå in i språkfilen och redigera befintliga parametrar till önskat utseende , stavning eller språk...). Jag har inte kunnat hitta samma möjlighet till redigering i Joomla 1.5 (alltså att t.ex gå in i den engelska språkfilen och redigera vissa parametrar till annat språk).

Tacksam för råd om hur jag kan redigera vissa fraser i t.ex engelsk språkfil i Joomla 1.5 . eller var jag kan hitta det finska språkpaketet för installation?

Vänliga hälsningar -inguarkp-

User avatar
inguarkp
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 108
Joined: Mon Apr 09, 2007 5:04 pm
Contact:

Re: Joomla språkpaket SITE 1.5

Post by inguarkp » Sun Jun 08, 2008 9:32 pm

inguarkp wrote: Jag har fått svar från Markku i Joomla -Finland. Fick länk till språkpaketet och nedladdning- och installation gick utmärkt!
Problemet är löst!
-inguarkp-


Hej Joomla
Finns språkpaket 1.5 SITE på finska?
Jag har byggt upp en site med engelska språkpaketet. Artiklarna är på finska.
Behöver t.ex ändra i subdelen "contact " följande parametrar till finska:
Enter your Name:
E-mail address:
Message Subject:
Enter your Message:
E-mail a copy of this message to your own address .

Min erfarenhet från Joomla 1.0 är att man kan gå in i språkfilen och redigera befintliga parametrar till önskat utseende , stavning eller språk...). Jag har inte kunnat hitta samma möjlighet till redigering i Joomla 1.5 (alltså att t.ex gå in i den engelska språkfilen och redigera vissa parametrar till annat språk).

Tacksam för råd om hur jag kan redigera vissa fraser i t.ex engelsk språkfil i Joomla 1.5 . eller var jag kan hitta det finska språkpaketet för installation?

Vänliga hälsningar -inguarkp-

dequeen
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Tue Feb 09, 2010 10:52 am

Re: Joomla språkpaket SITE 1.5

Post by dequeen » Tue Feb 09, 2010 11:05 am

Skall texten ändras efter det att man har installerat den svenska versionen. För på min sida står det fortfarande enter your name. Men man kanske måste ändra i själva mallen?

User avatar
inguarkp
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 108
Joined: Mon Apr 09, 2007 5:04 pm
Contact:

Re: Joomla språkpaket SITE 1.5

Post by inguarkp » Tue Feb 09, 2010 11:54 am

Hej,
Om jag förstår dig rätt så har du installerat språkpaketet redan.
Efter installation så räcker det att du går in i "Extensions/Language Manager" och väljer där det språk du har installerat (markera språket du vill ha och klicka sen på stjärnan "Default" uppe till höger i adm-konsollen). Nåt annat behövs inte. Hälsningar inguarkp
dequeen wrote:Skall texten ändras efter det att man har installerat den svenska versionen. För på min sida står det fortfarande enter your name. Men man kanske måste ändra i själva mallen?

dequeen
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Tue Feb 09, 2010 10:52 am

Re: Joomla språkpaket SITE 1.5

Post by dequeen » Tue Feb 09, 2010 1:02 pm

Jag har gjort allt detta men det står fortfarande enter your email osv i formulären som jag skapar. Ett är från kontakter och ett är nytt från samma mall. Alla flikar står på svenska men i själva formuläret så står det på engelska i ifyllningsrutorna.

User avatar
inguarkp
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 108
Joined: Mon Apr 09, 2007 5:04 pm
Contact:

Re: Joomla språkpaket SITE 1.5

Post by inguarkp » Tue Feb 09, 2010 9:10 pm

Kolla din hemsida från en annan webläsare (en annan dator). mvh inguarkp
dequeen wrote:Jag har gjort allt detta men det står fortfarande enter your email osv i formulären som jag skapar. Ett är från kontakter och ett är nytt från samma mall. Alla flikar står på svenska men i själva formuläret så står det på engelska i ifyllningsrutorna.


Locked

Return to “Översättning”