byta språk genom att klicka på en flagga

Diskutera frågor angående översättning.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
tredjejuni
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

byta språk genom att klicka på en flagga

Post by tredjejuni » Tue Nov 22, 2011 8:03 pm

Hur får jag dit en svensk flagga i Language Switcher ?
Ny bild (2).gif
Jag arbetar på localhost och använder Joomla 1.7.2 och den svenska översättningen med samma version.

Jag har fått allting att funka men tycker det ser lite lattjo ut utan båda flaggorna! :(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: byta språk genom att klicka på en flagga

Post by EE Photo » Tue Nov 22, 2011 8:13 pm

Först så borde du uppdatera till Joomla 1.7.3 eftersom den versionen har många förbättringar när det gäller fler språkiga sajter.

Sen så måste du göra en dummy meny med ett menyalterntiv i som är satt som första sidan. Sen gör du en Svensk och en Engelsk meny, se till att du väljer att menyn och menyalternativen i de menyerna är inställda på Svenska respektive Engelska. Sen ställer du in ett av menyalterntiven i båda de menyerna som förstasida.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

tredjejuni
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: byta språk genom att klicka på en flagga

Post by tredjejuni » Wed Nov 23, 2011 10:56 pm

tack, men det var inte svar på min fråga :-(

men jag har löst det själv faktiskt, efter att ha studerat källkoden öppnade jag mappen C:\wamp\www\joomla\media\mod_languages\images\
och det visade sig att flaggikonen inte längre fanns i mappen.
Hur den hade försvunnit vet jag inte, har inte varit inne i den mappen tidigare. Det hände något i samband med installationen av det svenska språkpaketet tror jag.

Tackar iaf för tipset om version 1.7.3 :-)

Locked

Return to “Översättning”