får ikke treff på søkemotorene

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Hiahs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sat Dec 24, 2011 1:21 pm
Location: Norway

får ikke treff på søkemotorene

Post by Hiahs » Thu Feb 16, 2012 12:48 am

Hei,

Jeg vet ikke om dette er så joomla relatert, men det er verd å prøve her;)

Jeg har nå laget hjemmesiden nogenlunde ferdig, å den gamle frontpage siden er borte.
En av tingene jeg håpet på var et vi skulle ligge høyere på søkemotorene etter at den nye siden var hadde mere oppdatert innhold. jeg fulgte en del av rådene som mange av "how to increase youre hits" sidene hadde å by på. det jeg stort sett fulgte var:

*Godt innhold på siden, med overskrifter som var relevante.
*meta description på vær artikkel, oversåg keywords
*Linke til andre og bli linket til av relevante sider. (hvor mange siden må man bli linket til for at dette skal ha effekt)

Jeg har også prøvd å gjenta ord som er relevant for å få treff på noen test sider. leste en plass at ca 5% var riktig mengde. problemet er at jeg vet ikke hva som er oppdatert info lengre, det er så mange sider og mange er gamle eller nye med gammelt stoff.

Spørsmålene:

*Bør jeg eller bør jeg ikke lage et sitemap i ett sitemap program.
*bør jeg submite web siden i noe slikt som submitexpress com
*hvor lang tid tar det fra jeg legger ut hjemmesiden til søkemotorene finner/oppdaterer infoen på den? slik det er nå virker det som om søkemotorene enten ikke finner siden vår når jeg søker eller finner noe gammelt som blir til en brutt lenke.
*Er det andre ting jeg kan gjøre for å øke treffene?

Leste også at å ha en god copywright på sidene ville øke treffene?

Håper noen kan gi litt råd=)

User avatar
EivindJ
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 411
Joined: Mon Nov 17, 2008 12:16 pm
Location: Drammen
Contact:

Re: får ikke treff på søkemotorene

Post by EivindJ » Fri Feb 17, 2012 8:38 am

Hei,

Søkemotoroptimalisering kan være utfordrende og krevende arbeid, og man må ofte jobbe målbevisst over lengre tid for å få gode resultater.

Å lage et sitemap kan være en god ide, men da er det nok bedre å sende det til Google (https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=no) enn submitexpress.com (som jeg ikke har noen kjennskap til).

Det kan ta opptil flere måneder fra en nettside går live til den blir indeksert av Google. Dette kommer an på mange ting, blant annet hvor mange andre nettsider som lenker til deg. Er det slik at ingen deler av nettsiden er indeksert? Prøv et søk på "site:www.dittdomene.no" i google og se om du får resultater.

Jeg vil anbefale at du fortsetter med å lage godt innhold for nettsiden, samtidig som du kan forsøke å få lenker fra andre relevante nettsider. Ta for deg et knippe søkeord du ønsker å rangere høyt på (og sørg for å velge noen det ikke er altfor stor konkurranse på), og følg nøye med på statistikkene.

Lykke til!
Trond Eivind Johnsen

[ lei en Joomla!-ekspert på www.exentra.no ]

Hiahs
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sat Dec 24, 2011 1:21 pm
Location: Norway

Re: får ikke treff på søkemotorene

Post by Hiahs » Sat Feb 18, 2012 2:56 pm

Tusen takk for svar!


Når jeg skriver site:domene.no så får jeg opp alle sidene til den gamle siden som ikke lengre eksisterer, som selfølgelig får Object not found! når man klikker på.
Ingenting av den nye siden vises.

Jeg prøver meg på ett sitemap slik du anbefaler og satser på at når google indekserer siden at det kansje ordner litt seg selv. Det er ikke mere en 4 sider som linker til vår side, dette er internajonale firmaer som jeg går ut ifra har en del besøkende.


Locked

Return to “Diverse (off topic)”