Joomla på unoeuro

Ofte stillede spørgsmål og svar. Vejledninger og dokumentation.

Moderator: b-ronnow

Locked
lmj
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Thu Jan 07, 2010 8:23 am

Joomla på unoeuro

Post by lmj » Thu Apr 08, 2010 8:06 am

Jeg har gennem et stykke tid forsøgt at finde en vejledning til installation af Joomla på unoeuro, men er ikke nået længere end at nogen skriver, at det KAN lade sig gøre.
Ok, så er der jo ikke andet at gøre end at gå igang, og det er såmænd ikke så svært (det er der vel ikke noget som er, hvis bare man ved hvordan det skal gøres).
Her kommer "opskriften":
1. Gå ind i >My SQL administration< vælg din database (øverst for oven) Er der et indhold i databasen, så slet alt indholdet, men behold databasen.
2. Noter databasenavnet (fx sitename_dk_db) du skal bruge det senere.
3. Hent og udpak Joomla på din egen PC. Har kun prøvet med ver. 1.515.
4. Opret forbindelse til din webserver med en FTP klient (fx FlashFXP, CoffeeCup Free FTP eller den du nu har). Slet alt indhold undtagen mappen Public_html, men slet også evt indhold i denne mappe.
5. Kopier nu alle de udpakkede Joomlafiler til Public_html (ikke den hentede Joomla zip fil).
6. Åben din browser og gå til din webside. Nu begynder installationen af Joomla, (husk at notere det login og PW du skriver ind) vejledning til Joomlainstallation kan findes andre steder, så den springer jeg over.
7. Når installationen er ved at være færdig, bliver du bedt om at slette installations mappen, og det gøres let med din FTP klient. Det var det. Virker det stadig ikke, kan jeg kun hjælpe mod betaling, men som med de fleste andre IT fejl, er det nok fra tastaturet og udefter det er galt, så på med "vanten", slet det hele og prøv igen. God fornøjelse :) Lars.

Locked

Return to “FAQ - Dokumentation og vejledninger”