Nej, nej, nej... :-C Hvordan kommer jeg ind i back-end?

Ofte stillede spørgsmål og svar. Vejledninger og dokumentation.

Moderator: b-ronnow

Locked
babyvenlig
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Wed Apr 11, 2012 10:15 am

Nej, nej, nej... :-C Hvordan kommer jeg ind i back-end?

Post by babyvenlig » Mon May 07, 2012 11:52 am

Håber der er nogle der kan hjælpe mig (lidt akut)

Sad og kiggede på brugerettigheder tidligere i dag og mente bestemt jeg havde gjort det godt, men nu virker mit login kun delvist og det andet login jeg havde oprettet (til min bror) hvor jeg intet havde rettet siger at der ingen adgang er til administrator-modulet (back-end)...

Hvad F... gør jeg når jeg på mystisk vis har fået slettet min adgang til konfiguration m.m.??

XXbiiiiipXX det er skidt (undskyld min undertone af bandeord men er virkelig i gråd ved tanken om at jeg intet kan gøre og al min opbygning skal startes forfra på en eller anden måde)....

På forhånd tak for alle råd og input...

// Camilla
Last edited by babyvenlig on Wed May 09, 2012 7:40 am, edited 2 times in total.

User avatar
/polle
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 380
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:35 pm
Location: Holstebro - Denmark

Re: [censored], [censored], [censored] :-C Hvordan kommer je

Post by /polle » Mon May 07, 2012 5:11 pm

Hej Camilla.

Du oploader bare den backup du selvfølgelig har lavet inden du legede med brugerrettigheder ;)
Du behøver ikke den fulde backup, men bare databasen :)

Skulle det nu ske at du havde glemt det, har du nok en god host der laver backup hver nat.
Så er det letteste for dig nok at bede dem om at køre dit site et døgn tilbage..

Et er sikkert, kun en ting virker.... Backup, Backup, Backup.. :pop

Ville gerne hjælpe mere, men med de oplysninger du giver om dit site er det desværre ikke muligt.

/polle

babyvenlig
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Wed Apr 11, 2012 10:15 am

Re: Nej, nej, nej... :-C Hvordan kommer jeg ind i back-end?

Post by babyvenlig » Tue May 08, 2012 11:16 am

Kære Polle - Tak, ja det giver meget god mening med back-up, men dumme mig havde jo ingen back-up, fordi jeg ikke nåede at sætte mig ind i det :-/
Jeg nåede at oprette en cloud drive (har one.com) men det lod til at man kun kunne kopiere noget fra mapper og lægge ind, så har kun lagt alle billeder osv. derind. Kunne dog ikke finde ud af hvordan jeg laver en back-up af alt hvad jeg har lavet i Joomla - Måske på tide jeg får sat mig ind i det? Kan du/andre måske anbefale et link eller lign. med info om hvordan jeg gør det?

Jeg har dog kontaktet One.com som vil restore min back-up, de kan dog ikke sige hvor lang tid det vil tage, kan sagtens tage 1 uge eller mere/mindre... Så indtil jeg igen kan komme ind er jeg dybt ulykkelig :-/

babyvenlig
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Wed Apr 11, 2012 10:15 am

Re: Nej, nej, nej... :-C Hvordan kommer jeg ind i back-end?

Post by babyvenlig » Fri May 11, 2012 11:43 am

Kan nu oplyse at One.com er vendt tilbage og har fixet det hele, så alt er tilbage til det rigtige og jeg har intet mistet fra før det gik galt *YAY*
Dertil har jeg lært selv at lave back-up så ikke jeg skal vente på One næste gang noget går ned for mig.... weeee....
Men tak for hjælpen og din guideline polle... :-D

majallan
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Sat Feb 20, 2010 7:39 am

Re: Nej, nej, nej... :-C Hvordan kommer jeg ind i back-end?

Post by majallan » Thu Aug 02, 2012 12:45 pm

Genskabe tabte kodeord til adm siden er nemmest ved at bruge den her vejledning:

http://www.teachmejoomla.net/joomla-mam ... sword.html

:)


Locked

Return to “FAQ - Dokumentation og vejledninger”