Ungdomssajt till Staffanstorps kommun

Här kan du efterfråga kommersiell hjälp. OBS! Läs reglerna innan du postar.
Locked
MattiasThorsen
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Mon Apr 07, 2014 12:00 pm

Ungdomssajt till Staffanstorps kommun

Post by MattiasThorsen » Mon Apr 07, 2014 3:09 pm

Hej!

Staffanstorps kommun söker Joomla-utvecklare för att bygga vidare/bygga om en sajt för kreativa ungdomar i kommun; Express Yourself!.

Express Yourself! är en mötesplats för kreativa ungdomar där de dels kan visa upp sina skapelser, dels träffa andra med samma intressen. Läs mer på http://expressyourself.se/index.php/om-express-yourself

Uppgift
Jag har med mina rudimentära kunskaper i Joomla "slängt" upp en sajt där medlemmar kan publicera bilder och filmer, betygsätta varandras alster och i ett diskussionsforum diskutera olika skapandeformer samt publicera skrivna alster. Jag kan inget om CSS eller PHP och väldigt lite om de olika addons jag använt mig av. Därför är i stort sett allt uppbyggt i default-konfiguration. Jag hoppas ändå att sajten som sådan kan ses som ett "offertunderlag" för er kunniga byggare att utgå ifrån.

Vad som behövs är dels att bygga om sajten med så enkel och tillgänglig funktionalitet som möjligt samt att ta fram/ hitta ett template som gör sajten responsiv, tydlig och enkel. Målgruppen är primärt 10-15-åringar.

Förväntningar av leverantören
Förutom F-skattsedel hoppas jag hitta någon eller några som är grymma på att bygga en Joomla-sajt med sociala funktioner och mycket användargenererat material. Ett plus är om ni håller till i Skåne.

Tidsplan och förväntad arbetsmängd
Det bästa vore om vi kunde ha en dialog kring upplägget. Vi bör kunna bygga upp sajten etappvis, både ur ett ekonomiskt och arbetsbelastningsperspektiv.

Vi är en kommun så vi har inga miljoner att lägga på det här, tyvärr. Initialt har vi satt en budget på 35 tKr men allt är såklart uppe för diskussion utifrån vad som kan/ska göras och vilken kompetens vi kan få kontakt med.

Jag hoppas dock för projektets skull att ni som blir intresserade, blir det för att det är ett spännande och behjärtansvärt projekt, och inte bara för pengarna.

Kontaktinfo för ytterligare information
Svar till mattias.thorsen[at]staffanstorp.se

Mvh
/Mattias Thorsen
IT-strateg, Humanistisk service
Staffanstorps kommun
Telefon: 046-25 12 91

Locked

Return to “Kommersiell hjälp önskas”