Endre MySql Passord manuelt

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Hoggis75
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Fri Jan 22, 2010 9:23 am

Endre MySql Passord manuelt

Post by Hoggis75 » Wed Feb 03, 2010 2:19 pm

Fikk idag beskjed ifra mitt webhotell om å endre mysql passord til databasen. Det endte med at nettstedet "datt ned" og jeg kommer heller ikke inn i "back-end" for å få endret til samme passord i joomla. Kan dette endres manuelt ved bruk av ftp?

User avatar
EivindJ
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 411
Joined: Mon Nov 17, 2008 12:16 pm
Location: Drammen
Contact:

Re: Endre MySql Passord manuelt

Post by EivindJ » Wed Feb 03, 2010 2:24 pm

Du kan endre passordet til databasen i configuration.php i roten av Joomla-installasjonen din.
Trond Eivind Johnsen

[ lei en Joomla!-ekspert på www.exentra.no ]

Hoggis75
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Fri Jan 22, 2010 9:23 am

Re: Endre MySql Passord manuelt

Post by Hoggis75 » Wed Feb 03, 2010 4:24 pm

Hjertelig takk

Super2011
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Thu Nov 24, 2011 9:10 am

Re: Endre MySql Passord manuelt

Post by Super2011 » Fri Nov 25, 2011 1:55 am

Hei,

jeg er i samme situasjon som Hoggis75. Antar han også bruker Domeneshop? I alle fall har jeg fått endret passord i configuration.php i roten av Joomla-installasjonen. Får imidlertid denne feilmeldingen ved visning av siden:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/4/n/nettsidefabrikke/www/configuration.php:1) in /home/4/n/nettsidefabrikke/www/libraries/joomla/session/session.php on line 462

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/4/n/nettsidefabrikke/www/configuration.php:1) in /home/4/n/nettsidefabrikke/www/libraries/joomla/session/session.php on line 462

Er [red d] for å gjøre noe galt. Hva gjør jeg? Veldig takknemlig for svar!

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Endre MySql Passord manuelt

Post by rued » Fri Nov 25, 2011 7:14 am

Påse at du ikke har endret på/slettet for mye, påse at enkle apostrofer og alt er på plass:

Code: Select all

var $password = 'DITT_PASSORD_MELLOM_HER';
Slett nettlesers mellomlager/trykk F5 etter lagring - for å tvinge ny lasting av side.

Men så spørs det jo også hva du redigerer fila med. Forhåpentligvis ikke Word eller noe annen MS-dritt. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

Super2011
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Thu Nov 24, 2011 9:10 am

Re: Endre MySql Passord manuelt

Post by Super2011 » Fri Nov 25, 2011 11:05 am

Takk så mye - dette løste problemet mitt. Redigerte direkte i Filezilla først. Det forårsaket at det ble lagt inn et mellomrom foran passord (noe man kaller BOM) og det ble generert 2 feilmeldinger vedrørende session cache og session limiter. Når jeg fikk fjernet dette i Notepad, var alt OK. Anbefaler derfor at man ikke redigerer direkte i Filezilla ved hjelp av show/ edit på denne funksjonen.


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”