Automatisk passord tilgang flere sider

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Automatisk passord tilgang flere sider

Post by perbjune » Wed Feb 02, 2011 6:21 pm

Hei
Det går vel ikke, men det er lov å spørre. Er det mulig at når noen har logget inn med passord på min hovedside, og derifra via linker i menyen kommer til andre av mine nettsider automatisk vil være innloget også her. De vil kun registrere seg på hovedsiden, og når de er innlogget der så vil de slippe å logge inn flere ganger når de kommer på andre nettsteder

Jeg har en nettside, med flere forskjellige klubber/kurs etc som alle medlemmer får tilgang til etter innlogging. Av flere grunner, blant redselen for å bli hacket og miste ALT så vil jeg dele opp i flere nettsider

Per Bjune

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30922
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Automatisk passord tilgang flere sider

Post by Per Yngve Berg » Wed Feb 02, 2011 8:22 pm

Mener du med flere nettsider, flere Joomla-installasjoner.

For å unngå å miste allt, er det bedre å ta backup (Akeeba backup kan anbefales).

Det er flere muligheter:

1. Sett samme secret i configuration.php på alle installasjonene, da vil session være gyldig på alle.
Det er mulig å slette brukertabellene på alle untatt en master og erstatte de med views.

2. Bruk jfusion til å brygge dem.

3. Multisite extension.

perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Re: Automatisk passord tilgang flere sider

Post by perbjune » Fri Feb 04, 2011 1:03 pm

Ja jeg tenkte å flere nettsider og joomla innstallasjoner

Takk for tipsene :) Jeg har kikket litt å funnet en som heter synk, og her vil man synkronisere passordene slik at alle brukere får de samme passord på alle nettsider. Og det er bra, men jeg hadde også håpet på at man automatisk ville være pålogget på alle sider, ette at man logget inn på hovedsiden. Det var ikke mulig, men kanskje i fremtiden som de sa.

Når du nevner punkt 1..dvs å sette samme secret configuration.php på alle installasjonene så regner jeg med at det blir det samme her. Alle brukere får det samme brukernavn/passord, men ikke autoinnlogging på alle sider ? uansett så virket jo det veldig enkelt for å synkronisere alle bruker/passord...er det virkelig alt man trenger å gjøre ?

Per Bjune


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”