Sliter med Joomla 1.5.23

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
redaktoren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 9:32 am

Sliter med Joomla 1.5.23

Post by redaktoren » Wed Oct 19, 2011 9:48 pm

Driver et nettsted/nettavis og det har vel som regel fungert greit. Men i det siste har vi merket litt (store) problemer. Innlogging fra frontend fungerer ikke lengre..vi får hvit skjerm etter inlogging. Så har "legg til bilde" i artikler begynt å kødde seg (fungerer ikke i Firefox og i IE henger det seg...), og vi har også hatt en del rare formatteringsproblemer med tekst og bilder som havner alle veier eller som gir invalid token på hele nettstedet osv...(dette løser jeg gjennom å kopiere hele artikkelen og legge inn på nytt.. da fungerer det)

Vi bestemte oss da for å oppgradere til 1.6 og ev. 1.7

Men vi får det ikke til. Migrering fungerer ikke med Jupgrade, vi får heller ikke eksporter/importert filer til en ny versjon (jeg har lagt inn 1.7 på et annet sted). Jeg har prøvd 2-3 forskjellige programmer.

Jeg begynner seriøst å misstenke at noe er korrupt i vår 1.5.23 versjon og lurer på om det går ann å legge en "frisk" versjon over den gamle rett i FTP? Eventuellt en oppgradering til 1.6 rett i FTP?

Vi har ca 2200 artikler og en stor porsjon menyer og seksjoner/kategorier og jeg føler at å starte helt på nytt blir en kjempejobb..og jeg trenger også historikken i med alt det vi skrevet til nå.

Hva gjøre?

User avatar
EivindJ
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 411
Joined: Mon Nov 17, 2008 12:16 pm
Location: Drammen
Contact:

Re: Sliter med Joomla 1.5.23

Post by EivindJ » Fri Nov 11, 2011 11:41 am

Hei,

Før du gjør noe som helst, ta en full backup av nettsiden (filer og database). Deretter kunne du jo prøvd noe av følgende:

- Oppgradere til 1.5.24
- Legge over en "frisk" joomla-installasjon for å overskrive ev. korrupte filer.
- Kopiere backupen inn på et annet webhotell og prøve derfra

AkeebaBackup har fungert veldig bra for meg.
Trond Eivind Johnsen

[ lei en Joomla!-ekspert på www.exentra.no ]


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”