error_log - lager store filer

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
teralv
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:20 am

error_log - lager store filer

Post by teralv » Sat Nov 09, 2013 9:40 am

Jeg kjører flere sider med Joomla 1.5.26 - og siste mnd har jeg blitt plaget med at jeg jevnt og trutt får warning mail om at kontoen er full, selv om jeg har kontoer på 300 mb, og selve siden kanskje bare er 50 mb.

Det viser seg at i public_html så ligger den en fil med navn: error_log som vokser som en kreftsvulst. Den vokser helt til det ikke er mer plass på serveren.

Dette er en vanlig tekstfil, men at en .txt fil kan vokse til 250 mb på en uke er nokså formidabelt.

Jeg har i dag vert inne i configuration.php og endret linjen
fra: var $error_reporting = '-1';

til: var $error_reporting = '';

Er dette riktig?
Er det noe annet jeg må gjøre? Dette er frustrerende og kjedlig å ta tak i hele tiden.
Jeg har ikke kompetanse til å søke hva som er feil som lager error filen, men har da ikke vert plaget med dette i mange år tidligere.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: error_log - lager store filer

Post by rued » Sat Nov 09, 2013 12:38 pm

Det er vel faktisk på tide å migrere til 2.5 eller nyere for lenge siden, da blir du nok også kvitt dette problemet skal du se. ;)

Se http://docs.joomla.org/Joomla!_CMS_versions
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

teralv
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Sun Mar 01, 2009 10:20 am

Re: error_log - lager store filer

Post by teralv » Sat Nov 09, 2013 12:49 pm

Er ikke så teknisk av meg.
Har forsøkt meg en gang, men fikk bare problemer.

Etter at jeg har slettet error logg filen kl 12 i dag, så er den nå vokst til 4 mb på to timer. Så den endringen i config fila hadde null funksjon.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: error_log - lager store filer

Post by rued » Sat Nov 09, 2013 2:06 pm

Vel, da bør du ganske enkelt få deg hjelp eller legge ned nettsidene.

Slik de ligger nå er de en sikkerhetsrisiko for deg selv, dine besøkende, og andre på samme netthotell. Man har et ansvar for å holde ting ved like.

Feillogg kan skylde at sidene er hacket for alt man vet, eller ganske enkelt det faktum at de og installerte tillegg ikke lengre fungerer på de versjoner av programvare som server kjører (PHP, MySQL, Apache).

Skal man fortsatt ha sider bygget på 1.5 liggende ute bør man ha mye kompetanse for å holde se sikker og feilfri.

Dersom hjelp ikke er et alternativ, vurder å bygge dem opp på nytt i siste stabile versjon av Joomla, eller annen løsning.

Dette er nok ikke svarene du ønsker deg, men det er det eneste fornuftige og ansvarlige du kan gjøre.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”