Problemer med visning i IE

Her er både spørsmål og gode idéer/forslag

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
NHEHK
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon Feb 21, 2011 1:13 pm

Problemer med visning i IE

Post by NHEHK » Tue Feb 22, 2011 11:29 am

Hei!

Jeg er med å drifte en hjemmeside for en elghundklubb, og med mine svært begrensede ”kompjuterkunnskaper” støter jeg ofte på problemer i denne driften.
Ett av de problemene som irriterer meg mest er at hjemmesiden fungerer ikke optimalt i Internet Explorer. Der er en del informasjon som ikke kommer frem i IE, men det funker godt i for eksempel Firefox.
For å vise ett eksempel kan dere se på denne siden i IE kontra Firefox: http://www.nhehk.com/index.php?option=c ... &Itemid=70
Jeg bruker selv Firefox som standard, men de fleste av brukerne av denne siden er gubber som bruker IE som standardprogram. Så derfor hender det at de går glipp av viktig informasjon som legges ut på hjemmesiden.
Er det noen instillinger man kan forandre på slik at problemet forsvinner? Håper dere kan hjelpe meg.
Last edited by rued on Tue Feb 22, 2011 11:40 am, edited 1 time in total.
Reason: Fikset feil i nettadresse

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Problemer med visning i IE

Post by rued » Tue Feb 22, 2011 11:44 am

Ser ikke at noe skulle bli bort i IE vs. FF, kan du utdype hva som mangler og i hvilken versjon av IE dette da er? Siden legger seg riktignok over til venstre i IE, men uten tap av data her. Den vil også bli sentrert i IE om kompatibiltetsvisning brukes.

Har du forøvrig testet med en annen designmal som ingen ukyndige har fiklet med?
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

NHEHK
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon Feb 21, 2011 1:13 pm

Re: Problemer med visning i IE

Post by NHEHK » Tue Feb 22, 2011 2:21 pm

Jeg ser nå at visningen avhenger av om jeg er pålogget eller ikke, og de artikler som ikke vises i IE (frakoblet) er artikler som ikke lenger er publisert :-[
Er det forøvrig mulig å endre på noen innstillinger, slik at brukerne slipper å endre på kompatiblitetsvisvning i IE?

Nei jeg har ikke testet noen annen designmal. Jeg har 3-4timer kursing på dette, så kunskapene er meget begrenset. Kan du utdype det litt?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Problemer med visning i IE

Post by rued » Tue Feb 22, 2011 4:08 pm

Hei, dårlig html/css-kunnskap vil nok krever en del utdyping.
Tviler på at designmalen oppfører seg slik som dette originalt, så ved å se på deres endringer vil dere også kunne finne feilen.

Finnes ingen "innstilling" som kan bøter på dårlig kode, man må rett og slett rette opp koden som er feil.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

NHEHK
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Mon Feb 21, 2011 1:13 pm

Re: Problemer med visning i IE

Post by NHEHK » Tue Feb 22, 2011 4:27 pm

Jeg ser at dette ligger altfor høyt for meg, så da får jeg heller prøve å hyre inn eksperthjelp til å se på saken.


Locked

Return to “Template, CSS og design”