Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Petter Sandvik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 110
Joined: Fri Mar 14, 2008 4:05 pm

Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Post by Petter Sandvik » Mon Apr 28, 2008 11:05 am

Hei!

Tillater GoLarge.no alt som trengs for Joomla! ?

Trenger å vite om de støtter alt før jeg flytter mine to domener og webhoteller.
Last edited by rued on Wed Apr 30, 2008 11:15 am, edited 2 times in total.
Reason: TLD not allowed in subject

Roar
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1321
Joined: Fri Sep 14, 2007 8:11 pm

Re: Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Post by Roar » Mon Apr 28, 2008 11:29 am

Om det er prisen som er viktig for deg så ser det ikke ut til at GoLarfe er billiger enn de som er anbefalt for Joomla. http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=436&t=156319

Men det er jo bare å spørre dem om det du har hatt problemer med eller å lese på siden dere.
Last edited by rued on Wed Apr 30, 2008 11:14 am, edited 1 time in total.
Reason: TLD not allowed in topic

User avatar
gusse500
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 151
Joined: Sat Oct 13, 2007 7:18 pm
Location: Sørfold
Contact:

Re: Tillater GoLarge.no alt som trengs for Joomla! ?

Post by gusse500 » Wed Apr 30, 2008 9:24 am

Har et nettsted hos golarge. Har ikke problemer med Joomla 1.0.x , vet ikke hvordan det er med Joomla 1.5.x siden det brukes UTF-8 tegnsett.
Search and find the answer

:)

Petter Sandvik
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 110
Joined: Fri Mar 14, 2008 4:05 pm

Re: Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Post by Petter Sandvik » Wed Apr 30, 2008 10:46 am

Går bra hos de, eneste minus er at det er så mange mapper etc. på FTP, men fungerer som sagt så er ok det.
Last edited by rued on Wed Apr 30, 2008 11:15 am, edited 1 time in total.
Reason: TLD not allowed in topic

Kengun
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 80
Joined: Fri Jun 12, 2009 12:38 pm
Location: Lyngdal, Norway
Contact:

Re: Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Post by Kengun » Mon Mar 11, 2013 2:16 pm

Hei.

Ser at dette er en eldgammel tråd men siden jeg har relevant informasjon om Golarge.no angående Joomla så tillater jeg meg å legge ut litt info. Jeg gjorde et kjapt Google søk og havnet i denne tråden.

Jeg har satt opp en side for en kunde som uheldigvis allerede hadde registrert seg hos Golarge.no. Det har vært mye "klabb og babb" hele tiden.

Først fikk jeg problemer med å laste opp ørten tusen filer (FTP bare stoppet opp pga. begrensninger hos Golarge), deretter var det umulig å oppgradere Joomla på grunn av en eller annen dustete innstilling hos Golarge - og dette måtte vi bare leve med ble vi fortalt. Jeg forsøkte å overstyre dette med en egen php.ini, men den gang ei. Golarge tillater selvfølgelig ikke bruk av egen php.ini fil. Nå nettopp skulle jeg forsøke å sette siden i "offline modus" men heller ikke dette var mulig da config.php var satt til chmod 444 (som selvfølgelig skal være 777). Jeg forsøkte å chmode til 777 men det var selvsagt umulig.

For meg virker det som at Golarge drives av "gutteklubben grei" som ikke har det minste greie på hva de holder på med.

Så et godt tips: Styr unna Golarge!

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Post by sone12 » Wed Mar 13, 2013 7:41 pm

Kengun wrote:... men heller ikke dette var mulig da config.php var satt til chmod 444 (som selvfølgelig skal være 777). Jeg forsøkte å chmode til 777 men det var selvsagt umulig.
i utgangspunktet bør 777 ungås , med mindre spesielle omstendigheter skulle tilsi noe annet. En konfigurasjonsfil bør aldri være 777. Om du trenger 777 for å lagre endringer, sett rettighetene til et sikrere nivå når du er ferdig med filen. Ikke la den forbli 777.
Kristian P. Granrud

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Tillater GoLarge alt som trengs for Joomla! ?

Post by rued » Thu Mar 14, 2013 7:08 am

Webfiler skal ikke ha chmod 777, 666 er det høyeste man bør bruke - så er det bare GoLarge som ikke vet hva de driver med? Ellers har jo Joomla også et FTP-lag som skal bøte på problemer med slike hoster, uten at man skal måtte sette høyere filrettigheter.

chmod 444 er helt normalt for configuration.ini, helst burde den være 440/400 etter mitt syn. Og kun 644/640/600 når man behøver skrive til den.

Tips! På PHP 5.3 og nyere skal man forøvrig kunne bruke .user.ini, som er bedre å bruke enn php.ini - spesielt om man ikke er helt inne på serverdrift.

Men alt i alt er det nok sant at GoLarge er en "problemhost", på linje med One og andre lignende billighoster. Det er en grunn til at ting er billige ...

PS! Dersom dere heller ikke får endret chmod til 644 er det problem med eier på mappene og filene, de eies da av annen bruker enn ftp/web-bruker. Host må da kjøre chown på hele installasjonen for å korrigere dette, dersom dere ikke har shell-tilgang selv. Evt. er det rettighetene på overordnet mappe som er feil, dvs. public_html/www eller hva den er navngitt hos GoLarge.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Generelt”