Main Menu Items forsvinner.

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: Per Yngve Berg, sone12

Locked
NilsOtto
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Main Menu Items forsvinner.

Post by NilsOtto » Sun Nov 29, 2009 8:18 pm

God kveld Jomlere!
Jeg har problem med at Main Menu Items ikke vises.
De vises på selve siden men ikke inne på redigeringssiden.
Jeg har Joomla versjon 1.5.14.

Er det noen her som vet hva grunnen til dette er?

rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Main Menu Items forsvinner.

Post by rued » Mon Nov 30, 2009 8:22 am

Last ned komplett 1.5.15, fjern installasjonsmappen og last opp resten (etter sikkerhetskopi). Muligens korrupte eller manglende filer, i tillegg til at du har utdatert og usikker versjon av Joomla!.

Bruk FTP-klient som logger feil i overføringer.
Rune Rasmussen - http://www.syntaxerror.no
Norske nettløsninger og integrasjoner, CONSIGNOR EDI, Mamut ordreimport og produkteksport, kortbetaling og faktura m.m.

Norsk Joomla! - Norwegian Translation Team - http://www.norskjoomla.no

ltevensen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by ltevensen » Sat Jan 16, 2010 2:22 pm

Hei.

Jeg sliter med det samme på min nettside; hebekk-skole.no/nett, men på min side vises det hverken på adminside eller på nettsiden. Ser at de er der, da jeg ser hvor mange lenker som finnes der, men får ikke frem de.. Har oppdatert og kjører nå 1.5.15, men det ser ikke ut til å hjelpe så veldig.

Noen tips? Er det enkelte mapper dette gjelder? Er det filer eller noe jeg kan kikke nærmere på for å finne ut av det?

Lars-Thomas.

ltevensen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by ltevensen » Mon Jan 18, 2010 8:47 am

ltevensen wrote:Hei.

Jeg sliter med det samme på min nettside; hebekk-skole.no/nett, men på min side vises det hverken på adminside eller på nettsiden. Ser at de er der, da jeg ser hvor mange lenker som finnes der, men får ikke frem de.. Har oppdatert og kjører nå 1.5.15, men det ser ikke ut til å hjelpe så veldig.

Noen tips? Er det enkelte mapper dette gjelder? Er det filer eller noe jeg kan kikke nærmere på for å finne ut av det?

Lars-Thomas.

Jeg har nå fått til at lenkene vises på nettsiden, jeg valgte å endre modulen "Hovedmeny" fra menystil "Liste" til "Bakoverkompitabel - Vertikal". Vet noen hvor jeg endrer utseende til denne stilen? Noen som vet navnet på disse stilene i et css-dokument eller noe?

Jeg sliter fortsatt med at lenkene ikke vises på redigeringssiden.. Kom med tips hvis noen har..

Lars-Thomas

sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by sone12 » Mon Jan 18, 2010 4:31 pm

ltevensen wrote:Vet noen hvor jeg endrer utseende til denne stilen? Noen som vet navnet på disse stilene i et css-dokument eller noe?
Bruk firefox sin web devoloper foreksempel til å finne hvor i css filene du må endre.
Google Chrome sin innebygde "inspiser" funksjon kan også brukes. Du kan også kikke rett i kildekoden i hvilken som helst nettleser, finne frem til linjene som omhandler menyen og se id og class som benyttes der.

web devoloper: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/60
Kristian P. Granrud - Global Moderator

Locked

Return to “Generelt”