Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
BlackCrowe29
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 45
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:41 am

Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by BlackCrowe29 » Wed Jan 20, 2010 10:15 am

Hei.

Jeg lager en intranettside (en stund nå) og jeg driver å tester så det holder med tanke på brukere og slikt. Er veldig fornøyd med hvordan alt fungerer bortsett fra en ting, nemlig logg inn/ut problematikk.

Det som skjer er at når jeg logger inn en bruker så fungerer alt som det skal, skulle man tro. Dersom jeg er plassert på en spesiell side (ikke en fast side) når jeg logger meg ut og deretter logger meg inn igjen, så logger man seg inn uten problem og man kommer til en blank side som sier "Du er innlogget i den private delen av nettstedet ". Det som skjer nå er at denne beskjeden legger seg på den sist besøkte siden og jeg kommer ikke inn igjen.

Har prøvd det meste nå, søkt overalt, satt levetiden til 0, til 9999, men ingenting fungerer. Dette problemet har vært der fra dag 1 og jeg finner ikke ut av problematikken.

Hele bruken av Joomla til intranett står og faller på denne funksjonen, så dersom noen der ute har et godt svar, positivt som negativt, ville hjulpet meg enormt i prosessen videre.

So please anyone...HELP!!
Mvh
BlackCrowe29

Roar
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1321
Joined: Fri Sep 14, 2007 8:11 pm

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by Roar » Tue Jan 26, 2010 10:24 am

Er ikke sikker på hva du mener, men har du prøvd...

På menypunktet logg inn under Parametre på høyre side er det to felter du kan prøve å fylle ut: Innloggingens videreføringsadresse og Utloggingens videreføringsadresse.

Her kan du legge inn til hvilken side brukeren skal få vist etter innlogging og etter utlogging.

taleksak
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:47 am

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by taleksak » Tue Jul 12, 2011 4:56 pm

Dette problemet har jeg også fått på min side, noe nytt rundt hva dette kan skyldes?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by rued » Tue Jul 12, 2011 5:22 pm

Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

taleksak
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:47 am

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by taleksak » Tue Jul 12, 2011 5:36 pm

Takk, den supportbiten kjente jeg ikke til. Her er rapporten som ble generert fra nettstedet

[quote="JTS-post Problem Description"]Problemer med tilgang til sider som krever innloggng, får bare denne meldingen (1)[/quote][quote="JTS-post Log/Error Message"]Du er innlogget i den private delen av nettstedet [/quote][quote="JTS-post Actions Taken To Resolve"]Prøvde å oppgradere til versjon 1.5.17, men det gir bare feilmelding når jeg skal inn på siden på nytt. Har også (tidligere) prøvd å oppgradere til 1.5.22, men da får jeg ikke lagret artikler, så det hjelper nok ikke denne gangen heller. Prøvde \"clean cache\" og \"purge...\", men også uten hell.[/quote]
JTS-post Diagnostic Information wrote:Joomla! Version: Joomla! 1.5.15 Stable [ Wojmamni Ama Mamni ] 05-November-2009 04:00 GMT
configuration.php: Not Writable (Mode: 444 ) | Architecture/Platform: Linux 2.6.24-24-xen ( x86_64) | Web Server: Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.10 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g | PHP Version: 5.2.4-2ubuntu5.10
PHP Requirements: register_globals: Disabled | magic_quotes_gpc: Enabled | safe_mode: Disabled | MySQL Support: Yes | XML Support: Yes | zlib Support: Yes
mbstring Support (1.5 or above): Yes | iconv Support (1.5 or above): Yes | save.session_path: Writable | Max. Execution Time: 240 seconds ( now, but user had to increase from 60 ) | File Uploads: Enabled
MySQL Version: 5.0.51a-3ubuntu5.4 ( Localhost via UNIX socket )
JTS-post Extended Information wrote:SEF: Enabled (with ReWrite) | Legacy Mode: Disabled | FTP Layer: Disabled | htaccess: Implemented
PHP/suExec: User and Web Server accounts are the same. (PHP/suExec probably installed)
PHP Environment: API: cgi-fcgi | MySQLi: Yes | Max. Memory: 96M ( now, but user had to increase from 128M ) | Max. Upload Size: 100M | Max. Post Size: 32M | Max. Input Time: 60 | Zend Version: 2.2.0
Disabled Functions:
MySQL Client: 5.0.51a ( latin1 )

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by rued » Tue Jul 12, 2011 6:21 pm

Du må oppdatere til 1.5.23 eller nyere. Din versjon er full av sikkerhetshull m.m., og er vel heller ikke helt kompatibel med nyere programvare på servere. Har du problemer med å oppdatere eller bruke nettstedet etter oppdatering må du få noen til å hjelpe deg, eller bruke søkefunksjon her på forumet for å finne løsninger på alt dette som andre har tatt opp tidligere.
Bruk både norske og engelske søkefraser.

Det gis ikke support på utdatert programvare, og sannsynligvis blir "problemet" borte etter riktig oppdatering. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

taleksak
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:47 am

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by taleksak » Tue Jul 12, 2011 6:47 pm

Ok, det er vel uungåelig, men det blir alltid noe krøll ved oppdateringer så jeg utsetter og utsetter ;-)

Prøvde nå å oppgradere til 1.5.23, og fant en måte å løse problemet på (eller om det løste seg selv...) Men etter oppgraderingen fikk jeg et problem som også oppstod da jeg tok en testoppgradering til 1.5.22 (tidligere), nemlig at det ikke lenger gikk an å lagre artikler.. Har du noe kjennskap til denne feilen?

User avatar
zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 325
Joined: Tue Mar 06, 2007 7:20 pm
Location: Sandefjord - Norway

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by zenior » Tue Jul 12, 2011 8:17 pm

Lagringsproblemet skyldes nok at du benytter IE 9
Trykk i så fall på kompatibilitetsvisning i nettleseren...

taleksak
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Thu Dec 10, 2009 7:47 am

Re: Du er innlogget i den private delen av nettstedet

Post by taleksak » Tue Jul 12, 2011 8:24 pm

Nei, fant faktisk ut av dette... Det skyldtes at joomla var innstilt på en ikke-kompatibel tekstbehandler :-) nå funker alt og jeg har versjon 1.5.23.

Takk for god hjelp og oppfølgning :-)


Locked

Return to “Generelt”