Får feilmelding under utpakking av JoPack i hovedserver

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
igdir
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Får feilmelding under utpakking av JoPack i hovedserver

Post by igdir » Sun Mar 07, 2010 2:40 pm

Hei
Endelig regnet med ferdig med designet i PCen (XAMPP) og tiden var kommet å legge i hovedsever hos DomeneShop med JoomlaPack men fikk feilmelding under utpakkingen!!!

Startet fint med kickstart.php og kom ca. halvveis med utpakking så stoppet opp med en feilmelding som er vedlagt. Den feilmeldingen er helt fjern for meg.

Må legge til at har brukt JoomlaPack å kopiere mellom PCer uten noen problem samme designet.

Prøvde å opprette en ny mappe www/test og starte der men det ble ikke noe hel.

Hva det kan være?
Sendt feilmeldingen til Domeneshop om de har en grei løsning.
Håper at dere har en løsning og takk på forhånd
Mvh.
Igdir
Feilmelding-domeneshop-ved-utpakking-Forum.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

zenior
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Får feilmelding under utpakking av JoPack i hovedserver

Post by zenior » Sun Mar 07, 2010 7:08 pm

Syntes det rett og slett ser ut som forbindelsen til db er brutt grunnet restart eller noe... forsøkt en gang til??

igdir
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by igdir » Sun Mar 07, 2010 7:57 pm

Hei igjen
Jeg har prøvd flere ganger.
Det oppstår lenger før det bilde der skal oppgis database, domene passord & etc.

Kanskje må presisere at jeg tok en kopi av alt som fantes under www (for ikke å ødelegge dagens) og slettet alt deretter. Kopierte JomPack filen til www sammen med kickstart. Etter flere forøk prøvde igjen ved å opprette en ny folder under www og resultatet ble det samme. Har jeg gjort det riktig?

Det er sist barrieren før jeg kommer til mål.
Håper noen har det løsningen.
Mvh.
Igdir :'(

Roar
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by Roar » Mon Mar 08, 2010 10:48 pm

Du kan pakke ut Joomlapack arkivfilen med JoomlaPack eXtract Wizard på din lokale maskin.
Laste opp alle filene og så navigerer du til http://www.example.com/
installation/index.php i nettlesere din.

Da bør installasjonen starte.

igdir
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by igdir » Tue Mar 09, 2010 8:37 am

Hei igjen
Jeg fant en link i domeneshop som beskriver problemer knyttet til stor filer ved skriving og lesing:
http://www.domeneshop.no/faq.cgi?id=240

Jeg fikk løst på en annen måte. Dvs. tok ut folderen Images før tok backup med JoomlaPack da ble arkivfilen mye mindre.

Så begynte med kickstart.php og pakket ut filen på vanlig måte uten problem men før instillingen av domene og databasen gjøres overførte Images folderen med FTP til serveren (der det egentlig skal stå).

Videre førte inn innstillingene til domene som passord, databasename & etc. så gikk det helt fint (viktig å huske at det skal velges Mysqli ikke Mysql).

Dermed min første milepæle er oppnåd.

Siden det det ikke hvordan gjøre kan noen av dere lukke denne topic for meg (Kan noen skrive hvordan det gjøres?).
takk for tips og rådene deres
Mvh.
Igdir
:)

Locked

Return to “Generelt”