Ny joomla side uten å ta bort gammel

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
k9madness
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Sun Nov 16, 2008 6:44 pm

Ny joomla side uten å ta bort gammel

Post by k9madness » Fri May 14, 2010 10:32 am

Hei,

Jeg skal nå sette i gang med å lage meg en helt ny hjemmeside da den gamle tross alt nå er over året ;)
Jeg ønsker likevel ikke ta ned den gamle først, men å ha ferdig store deler av den nye før jeg bytter om.

Tar jo selvsagt backup, men har aldri hatt behov for restore så vet egentlig ikke helt hvordan det funker/blir.

Kan jeg lage meg en helt ny hjemmeside i en underkatalog på webhotellet mitt og flytte filene direkte over til den dagens ligger og den vil funke?
Eller er det bedre å ta backup av den nye hjemmesiden, og bruke det som en "restore" der den gamle ligger i dag? Den gamle sletter jeg selvsagt først for å bli kvitt alt gammel.

Anyone knows?

glimaas
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 60
Joined: Tue Dec 12, 2006 9:40 pm

Re: Ny joomla side uten å ta bort gammel

Post by glimaas » Fri May 14, 2010 11:42 pm

Det er flere måter å gjøre dette på.

Det første jeg ville ha gjort var å teste og se om backup'en din virker... Foreslår at du tar en restore og sjekker! Dette kan jo f.eks. gjøres lokalt på din PC med XAMPP - Hvis du søker på forumet får du opp masse info om dette). Denne løsningen kan du også bruke til å lage nye Joomlasider før du laster dem opp til serveren...
Mvh / Regards
Geir R. Limås
XL Web AS

buurdi
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 11
Joined: Tue Sep 25, 2007 7:35 am

Re: Ny joomla side uten å ta bort gammel

Post by buurdi » Sat May 15, 2010 2:48 am

jeg ville lagd en mappe som het "v2" og videresendt besøkende dit. ;)


Locked

Return to “Generelt”