Spare brukerinformasjon

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
perbjune
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

Spare brukerinformasjon

Post by perbjune » Thu Oct 06, 2011 1:14 pm

Hei
Jeg vil ha en side med både gratis medlemmer og betalende medlemmer hvor sistnevnte gruppe får tilgang til spesielle menyer, artikler etc. Jeg er ikke [red d] for å miste innholdet på siden da det fort kan settes opp igjen, men brukerinformasjonen er det noe annet med. Jeg vet at man kan ta backup av hele siden, men hvis den er blitt hacket feks så er det vel mulighet for at man alikevel mister all informasjon og må starte på nytt. Medlemmene registrer seg først som vanlig, deretter fyller de ut tileggsinformasjon i RS membership som jeg vil bruke på siden

Det jeg da lurer på er om man automatisk og enkelt kan "spare" denne brukerinfoen, og hvis noe skulle gå veldig galt med nettsiden slik at man må bygge opp på nytt..ha mulighet til å legge den oppsparte brukerinfoen til den nye siden slik at alle tidligere medlemmer kan logge inn med samme brukerinformasjon og ha samme rettigheter som tidligere

Per Bjune

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Spare brukerinformasjon

Post by rued » Thu Oct 06, 2011 2:24 pm

Med god og regelmessig backup mister du jo ikke noe!
Installer Akeeba og sørg for daglig backup, om dette ikke finnes på server fra før.

MERK! Backup bør også lagres annet sted enn på samme server. ;)
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497


Locked

Return to “Generelt”