Problemer etter hacking. Oppgradering?

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 1.5, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
iskarke
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Fri Sep 23, 2011 3:08 pm

Problemer etter hacking. Oppgradering?

Post by iskarke » Wed Mar 20, 2013 6:26 pm

For et par dager siden oppdaget jeg at noen hadde hacket hjemmesiden min. Hjemmesiden min var borte, erstattet av noe tyrkiske greier med fæl musikk :'( og jeg fikk ikke logget meg inn back-end via admin-siden. Fikk litt sjokk for jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Etter en del søking fant jeg (her inne på forumet) oppskrift på å gå inn i databasen via MySQL. Tidligere var det bare jeg som var bruker, og nå navnt mitt var fjernet, erstattet med et annet navn. Jeg resatte passordet, og fikk så logget meg inn på hackerens brukernavn og default passord. Men inne i Joomla får jeg ikke endret hverken bruker eller passord. Det skjer ingen ting når jeg lagrer, nederst i venstre hjørne kommer det "feil på siden". Hva gjør jeg???

Jeg har versjon 1.7.0. Har skjønt nå at man bør oppgradere, men kan jeg oppgradere direkte til f.eks 2.5.? Og vil dette problemet med å endre passord bli løst av en oppgradering?

Håper noen kan komme med noen tips, for dette synes jeg er vanskelig, nesten litt for avansert for meg... :-[

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Problemer etter hacking. Oppgradering?

Post by sone12 » Wed Mar 20, 2013 9:37 pm

Kristian P. Granrud


Locked

Return to “Generelt”