Varför är det så svårt att få ett svar?

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.5!
Locked
herioglyf
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 112
Joined: Thu Feb 09, 2006 9:25 am

Varför är det så svårt att få ett svar?

Post by herioglyf » Tue Oct 04, 2011 6:18 pm

Hej

Jag har under flera års tid använt mig av detta forum som jag tycker är bra men det finns saker som går att göra bättre.
Många ställer frågor kring olika tillägg eller funderingar kring lösningar på sina specifika problem utan att få något svar vilket förbryllar mig. Joomla är en sådan programvara att när jag som användare kör fast har jag oftast bara ett användarforum att vända mig till. Om jag då ska vänta i flera månader på svar kommer givetvis mitt intresse för Joomla att svalna och jag börjar söka efter andra alternativ.

Några exempel utan att peka på specifika inlägg:
90 läsningar 0 svar
108 läsningar 0 svar
163 läsningar 0 svar
207 läsningar 0 svar

osv.

Innebär detta att frågeställaren ställer dumma frågor som det inte är lönt att svara på eller innebär detta att huvuddelen av forumanvändarna mest är här för sin egen nyfikenhets skull? För jag kan inte tänka mig att av 207 som läser en fråga ingen av dessa har den ringaste aning om ett svar. Om det nu är så att frågeställningen är luddig be då om en förtydligande, vetja.

Nåväl jag kan givetvis ha fel och spotta snus i motvind, men jag tycker ändå att det är dags för en uppryckning. Om vi ska ha ett forum värt namnet måste vi alla, mig inräknad, skärpa till oss.

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30929
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Varför är det så svårt att få ett svar?

Post by Per Yngve Berg » Tue Oct 04, 2011 8:24 pm

Troligen vet dom inte svaret. Det er några som söker upp inlägg som inte har några svar och försöker svara på dessa, åtminstone i det engelska forumet.

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Re: Varför är det så svårt att få ett svar?

Post by magnusd » Sat Dec 10, 2011 4:31 pm

Kan tyvärr inte hålla med om detta? Jag hade inte kommit långt med mitt Joomla-skapande utan detta forum och har precis motsatt erfarenhet. Jag får alltid svar på mina frågor. Detta oavsett hur dum frågan varit! ;D
Detta är orsaken till att jag stannat här. Det och ett alltid lika trevligt bemötande.

Magnus


Locked

Return to “Allmänna frågor”