Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller....

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.5!
Locked
User avatar
spehe
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 60
Joined: Fri Aug 22, 2008 7:53 am
Location: Kungsbacka, Sweden

Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller....

Post by spehe » Thu Dec 15, 2011 9:43 am

"Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller så har du inget konto än." Jag får detta mystiska meddelande när jag går till http://www.utvecklingspartiet.se Jag har sett det i andra forum, men då har det alltid varit i kombination med att man inte kan logga in, antingen på front-end eller back-end, men jag försöker inte logga in utan vill bara att sidan skall visas.

Det konstiga är att det inte uppträder alltid, men har det väl börjat är det väldigt svårt att bli av med. I samband med att meddelandet visas så slutar allt annat att funka, dvs meddelandet visas och bara texten på första artikeln syns. Menyer, moduler och allt annat är borta.
up.JPG
Jag har två identiska siter på två olika servrar och det är bara på produktionsservern problemet uppträder, inte på testservern.

Var börjar man att felsöka?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Det är först när man studerar myror under ett förstoringsglas en solig dag, som man inser hur ofta de råkar ut för spontan självantändning.

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller....

Post by Zello » Thu Dec 15, 2011 4:23 pm

Tror du att du kan ringa in problemet lite mer. Jag "lyckas" inte få felet i nån webbläsare.
- Viss webbläsare?
- Viss version av den webbläsaren?
- Skillnader i conf på developer & production miljö?
- ??
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

User avatar
spehe
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 60
Joined: Fri Aug 22, 2008 7:53 am
Location: Kungsbacka, Sweden

Re: Användarnamnet och lösenordet stämmer inte eller....

Post by spehe » Thu Dec 15, 2011 8:29 pm

Ännu konstigare. Felet uppstod under två dagar (igår och idag) men nu när jag försöker återskapa det kan jag inte. Det hände i både Firefox8 och IE9, och jag fick för mig att IE var lite mer benägen att framkalla felet.

Jag ber att få tacka så länge och återkommer om jag på något sätt kan återskapa problemet.
Det är först när man studerar myror under ett förstoringsglas en solig dag, som man inser hur ofta de råkar ut för spontan självantändning.


Locked

Return to “Allmänna frågor”