Vilken är bra E-handel system?

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.5!
Locked
webbyracom
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Tue Oct 13, 2015 12:47 pm

Vilken är bra E-handel system?

Post by webbyracom » Sun Oct 25, 2015 8:47 pm

Jag har tänk starta E-handel vilken system skull ni rekommendra?
virtuemart
Opencart
Woocommers
eller helt annat?

Tack för hjälpen.

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Vilken är bra E-handel system?

Post by sgagner » Wed Jan 13, 2016 1:07 pm

Hej!

Detta är en lite komplicerad fråga att svara på eftersom den är beroende av vad och hur du tänker sälja.
Först och främst måste vi reda ut vilka e-handelslösningar som finns och vilka för- respektive backdelar de har.

Detta forum tar endast upp frågor som gäller Joomla och dess tillägg.
Av dem du räknar upp är endast ett system integrerat i Joomla.

Jag skall kommentera dem alla:
  • Virtuemart: Det äldsta och mest använda e-handelstillägget i Joomla. Det är dock inte det bästa men har svenska anpassningar.

    Opencart: Ett fristående OpenSource-projekt som är mycket bra men ganska krångligt att komma igång med och att få snyggt. Det finns en integration i Joomla som kallas MijoShop som ger snyggare shop och har svenska anpassningar.

    Woocommerce: En mycket bra ehandelslösning som är helintegrerad i Wordpress och som har svenska anpassningar. Passar inte alls i Joomla.
Jag vill slå ett slag för J2Store som är ett fantastiskt bra tillägg i Joomla som bygger ut Joomlas artikelsystem till en webshop. Bygger helt på Joomlas MVC-struktur och har svenska anpassningar. J2Store kan även integreras i CCK-tillägg såsom K2, Seblod och Flexicontent som ger helt oanade möjligheter att bygga en snygg och flexibel produktkatalog.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.


Locked

Return to “Allmänna frågor”