Felkod URL /php-bin/index.php was not found on this server

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.5 och administratörsdelen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
xantippa
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Felkod URL /php-bin/index.php was not found on this server

Post by xantippa » Fri Sep 07, 2007 1:05 pm

Hej,

är ganska ny på Joomla men det har funkat smärtfritt tills nu.
Helt plötsligt vägrar sidan att fungera.

Följande felkod kommer upp:

Not Found

The requested URL /php-bin/index.php was not found on this server.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Vad ska jag göra?

Tacksam för svar

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Felkod URL /php-bin/index.php was not found on this server

Post by svenl » Fri Sep 07, 2007 3:10 pm

Hejsan,

Då sidan "helt plötsligt" slutat att fungera så antar jag att den fungerat tidigare och att du inte gjort några ändringar/installationer som kan ha påverkat? ? ?
Eller att det gjorts ändringar på servern som kan påverka? ? ?

Jag antar att det är på ett webbhotell som allting ligger. Gå in via deras administrationsgränssnitt och kontrollera att allt ser OK ut.
Att filer och kataloger finns. Att databasen finns och innehåller tabeller o.s.v.
Kontrollera att din domän också är aktiv och fungerar.

Gäller att göra en felsökning "steg för steg" och se var problemet uppstår. Även om du kanske är ny på Joomla så vet vi inte din datorvana eller kunskaper när det gäller internet.

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

xantippa
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by xantippa » Sat Sep 08, 2007 7:59 am

Hej,

ja den har fungerat tidigare, det enda jag ändrade när sidan "försvann" var namnet på en meny, men det borde väl knappast göra någon skillnad?

Via webhotellets gränssnitt? Det enda jag kan göra via mitt webhotell är ändra mysql lösenord.. någon annan info hittar jag inte via kontrollpanelen som de kallar det. Ska jag in någon annanstans och söka?

Har kollat på ftp:n och alla filer verkar vara kvar precis som tidigare.

Som du märker har jag ingen större koll på de tekniska delarna, internetvana och vanlig datorvana är god, men inte programmering osv.

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by Zello » Sat Sep 08, 2007 8:01 pm

Hm....

Hej och välkommen till forumet.

Det har varit en del frågor om "500"-fel de senaste dagarna. Jag har ingen direkt lösning men eftersom felet genereras av att serven stöter på ett problem som gör att den inte kan fullfölja förfrågan från klienten (i detta fall din webbläsare) är frågan om inte webbhotellet har gjort någon ändring trots allt. Jag testade lite på min offerinstallation (den som inte gör någon om det avlider) men "lyckades inte  ;)" att generera ett liknande fel.

Tror att en start kan vara att kolla med hotellet om de gjort någon uppdatering/ändring. Om inte så för att utesluta denna felkälla.

Har du någon backup? Om webbhotellet inte gjort någon ändring så testa att "backa" tillbaka till senaste backupen. Glöm då inte att ta backup på det som finns just nu (även om det inte fungerar)!!

Återkom om det inte löser sig.
Last edited by Zello on Sat Sep 08, 2007 8:03 pm, edited 1 time in total.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Locked

Return to “Användning och administration”