Jommla startar inte via front-end

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.5 och administratörsdelen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Jommla startar inte via front-end

Post by Ängegärd » Sun Sep 23, 2007 6:25 pm

HEjSann & hallå!!!
Jag har råkat ut för något skumt. Jag kan inte anropa Joomla via http://teamevangelisation.angegard.se/joomla/index.php men om jag ropar upp sidan via förhandgranskning via back-end får jag upp sidan dock blir urlen http://teamevangelisation.angegard.se/j ... a_justicia, plus det kommer med lite annan info.

När jag hade jobbat klart igår kväll så fungerade sidan och när jag ropade upp sidan idag så fick jag det resultat som jag skrivit om ovan. Det jag gjorde innan jag stängde ner sidan var att prova att ladda upp den bild som finns i defult läget. Inget konstigt med den. Har provat lite olika saker utan gott resultat. Jag provade att allt funkade innan jag stängde av datorn.

Är det någon som har någon ide var jag skall börja leta???
Last edited by Ängegärd on Tue Sep 25, 2007 11:19 pm, edited 1 time in total.
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Jommla startar inte via front-end

Post by svenl » Sun Sep 23, 2007 8:35 pm

Det är troligtvis SEO som spökar i 1.5 (har du det aktiverat?)
Sedan så är inte din template fullt anpassad för 1.5 ännu (se JoomArt's forum).

Jag har problem med SEO i 1.5 och den JA template jag använder så jag kör utan SEO för tillfället. Allt är inte klart ännu då vi fortfarande inte sett den första stabila versionen ute ...

mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

SV: Jommla startar inte via front-end

Post by Ängegärd » Mon Sep 24, 2007 7:14 am

HEjSann!!!
SEO inställningarna i Global konfiguration står på Nej. Dessa har jag inte rört. Hade inte tänkt aktivera dessa för än sidan går upp i skarpt läge.

På Joomlart sida så läste jag att det stod att JA Justicia var både Joomla 1.0.x + Joomla 1.5 kompatibel.

--------------------------
Jag har provat att byta till standard mallen som 1.5  "levereades" med. Men jag ändå inte igång sidan.
Last edited by Ängegärd on Mon Sep 24, 2007 9:08 am, edited 1 time in total.
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Ängegärd » Mon Sep 24, 2007 5:46 pm

Om jag skulle "installera" om Joomla, men vill rädda meny strukturen. Vilka filer/kataloger skall jag vara rädd om???
// Ängegärd
---------------

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Jommla startar inte via front-end

Post by Zello » Mon Sep 24, 2007 6:10 pm

Detta ligger i databasen. Ta en backup och kör tillbaka denna efter om installation om du vill bevara detta. Men då får du även tillbaka allt dynamiskt innehåll å andra sidan. Så ... hur man än vänder sig så han man ändan bak  :(

En lösning är ju att ta en partiell backup av databasen på bara de tabeller som styr menyn. Jag är inte så jättehemma på ver 1.5 men skulle misstänka att det är tabellerna xxx_menu & xxx_menu_types du måste ha med. Men sedan kan det finnas andra beroenden. 1.5 är en liten komplex rackare som inte är så lätt att få grepp om.

/ Olle
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Ängegärd » Tue Sep 25, 2007 11:15 pm

HEjSann!!!
Jag tog och "installerade" om Joomla och JA Justicia.

Funkar nu finnt!!!
// Ängegärd
---------------

Locked

Return to “Användning och administration”