Får inte Läsa mer" av fungera

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.5 och administratörsdelen.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Får inte Läsa mer" av fungera

Post by Ängegärd » Mon Oct 01, 2007 12:07 pm

HEjSann & hallå!!!
Är det bara inte skriva en länge text och sedan "ställa makören" där jag vill infoga "Läsa mer" och klicka på "Läsa mer" och "Läsa mer" infogas i artikeln. Om det är så här man gör så får jag inte till det.

Måste jag ansluta någon specefik "Typ av menyobjekt" till artikel för att det skall funka

TACKsaam för hjälp!!!
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

svenl
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Får inte Läsa mer" av fungera

Post by svenl » Mon Oct 01, 2007 1:37 pm

Hejsan,

När jag lägger till "läs mer" så hamnar den raden högst upp i textfönstret. Det är då bara att "greppa" den med musen och flytta den dit du vill ha brytningen. Vet inte om detta är en "bugg" som rättats till i SVB (nattliga byggena). Snart kommer RC3 då får vi se om det är annorlunda/rätt.

Det går också bra att gå till HTML-läge och infoga följande kod där man vill ha brytningen

Code: Select all

<hr id="system-readmore" />
mvh
8)
-
Sanningen finns där ute, har du sökt efter ditt svar?
var svaret bra och löste ditt problem? Glöm då inte att ändra ditt första inlägg till löst (Solved)

Ängegärd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

SV: Får inte Läsa mer" av fungera

Post by Ängegärd » Mon Oct 01, 2007 3:28 pm

svenl wrote: Hejsan,

När jag lägger till "läs mer" så hamnar den raden högst upp i textfönstret. Det är då bara att "greppa" den med musen och flytta den dit du vill ha brytningen. Vet inte om detta är en "bugg" som rättats till i SVB (nattliga byggena). Snart kommer RC3 då får vi se om det är annorlunda/rätt.

Det går också bra att gå till HTML-läge och infoga följande kod där man vill ha brytningen

Code: Select all

<hr id="system-readmore" />
mvh
8)
HEjSann!!!
Jag hittade oxå "Läs mer" linjen högst upp. Jag provade att infoga text ovanför "linjen". Har även provat att infoga "koden" i html läge enligt din beskrivning.

När jag sedan läser in sidan i browsern så ser jag allt text. Se länk, http://teamevangelisation.angegard.se/j ... &Itemid=85

Får jag det inte att funka

Jag vill ha "Läs mer" innan andra FETSTIL stycket börjar.
// Ängegärd
---------------
J!2.5.28 | Hotell: Surftown | Server: Apache/2.2.20 | MySQL: 5.5 | PHP: 5.6.30 | Webbklient: Firefox 53 med "IE Tab 2" 6.2

Locked

Return to “Användning och administration”