Migrera från Kunena till phpBB3!?

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 1.5.

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
PontusOhman
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Migrera från Kunena till phpBB3!?

Post by PontusOhman » Wed Jul 14, 2010 6:18 pm

Administrerar ett forum som växer ständigt för var dag som går, och efter att ha sökt runt på nätet om just Kunena så har jag läst nog med varningar för att slänga ut det till fördel för phpBB3.

Men det finns inte en enda guide att tillgå på nätet för att migrera från Kunena till phpBB3, men tvärtom finns det en uppsjö om hur man går tillväga.

Joomla är version: 1.5.15
Kunena är version: 1.5.9

Någon som har lyckats få bort Kunena som knappast är användarvänligt varken för vanliga som admins!

Hälsningar
Pontus

sweup
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Re: Migrera från Kunena till phpBB3!?

Post by sweup » Wed Jul 14, 2010 7:06 pm

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där, undrar bara om du har koll på att Kunena 1.6 kommer snart (Beta denna vecka). All kod ska vara omskriven.
http://www.joomlasverige.se
Översättningar av tillägg, intervjuer och mer
..
http://www.begravningsportalen.se - Allt om begravning, sorg och gemenskap

PontusOhman
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by PontusOhman » Thu Jul 15, 2010 6:31 am

seociable wrote:Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där, undrar bara om du har koll på att Kunena 1.6 kommer snart (Beta denna vecka). All kod ska vara omskriven.
Jodå, men det spelar ingen roll! Kunena ställer till det för oss i längden och därför vill vi byta ut den trots att vi får börja om från scratch som det verkar som...

Dustin55
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Dustin55 » Thu Jul 29, 2010 12:09 pm

Kan tyvärr inte hjälpa men jag kör själv Kunena, vad är det för varningar du har läst? För mig har allt fungerat smidigt än så länge... :eek:

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”