Akeeba strul igen

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 1.5.
Locked
Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Fri Nov 07, 2008 12:51 pm

Akeeba strul igen

Post by Akarr » Thu Jan 13, 2011 8:41 pm

Lustigt med akeeba. nu kan jag backup till localhost. tog hem en sajt jag ska jobba lite på och skulle ladda upp på localhost men tydligen så vill den inte ändra i databasen (har tömt den) utan vill köra med sina inställningar från backupen. har för mig att jag gjort backup nyligen till localhost och då ändrade den utan problem.

vad gör jag för fel?

har testat med kickstart. den packar upp och jag kör sen clean and run. den kommer till steg 2 då jag ska fylla i uppgifterna server, user/pass, databas

eftersom jag kör lokalt har jag kört localhost , databasen är blank så jag kör med root pass blankt och sen databas namn som jag har skapat. testat att köra blankt. testat att skapa en user för databsasen oxo.

har tetat att delete htacess som kommer med changelog samt config filen.. den verkar inte bry sig utan jag fastnar på steg 2, i statusbar längst ner står det bara error on page.

läste tidigare nåt om ajax ska vara aktiverat och kan generera detta fel men vart aktiverar jag det och om det är det felet?

Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Fri Nov 07, 2008 12:51 pm

Re: Akeeba strul igen

Post by Akarr » Thu Jan 13, 2011 8:44 pm

hmm

testade och köra med en annan browser (chrome) och då gick den förbi steg 2 utan problem.

kan det vara IE senaste som strular så mycket? med alla deras filter och blockar?

*edit.
testat 2 gånger nu både med kickstart och med extraktwizard.. funkar inte bra med IE8 den strular.

Chrome funkar den utan problem.

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Akeeba strul igen

Post by Zello » Thu Jan 13, 2011 10:37 pm

Hej igen!

Ja vi är åter tillbaka till problemet med IE. Undvik den om du ska jobba med utveckling. Testa naturligtvis resultatet då och då för att se att det inte blir helt konstigt.

Jag kör själv Crome under utvecklingen. Men har FF & IE öppna och testar i.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Fri Nov 07, 2008 12:51 pm

Re: Akeeba strul igen

Post by Akarr » Thu Jan 13, 2011 10:58 pm

det har inte varit problem tidigare med IE. vart så efter nån uppdatering gissar jag.

har varit Akeeba som strulat och sen det andra med jce.. ska testa på one.com nu med Chrome och se om jag kan uploada med akeeba utan strul min backup.

. nu är det sovdags.. en dag imorgon oxo.. gonatt

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Akeeba strul igen

Post by Zello » Thu Jan 13, 2011 11:10 pm

Jag håller helt med dig om att nåt hände med IE8 för inte så länge sedan. Men nu är det helt hopplöst med alla dessa JS-fel hela tiden. Tråkigt med tyvärr inte mycket att göra åt.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”