nytt utseende på gamla sajten

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.5.
Locked
ekwall
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 64
Joined: Wed Sep 02, 2009 1:14 pm

nytt utseende på gamla sajten

Post by ekwall » Tue Feb 28, 2012 1:16 pm

Hej vänner!

jag har försökt hitta svaret här i forumet men vet inte hur jag ska söka.

Jag har en kund som jag gjort en joomlasajt åt. Nu ska företaget utvecklas och hemsidan ska anpassas till det nya.

Måste jag stänga ned den joomlasajt som ligger ute idag medan vi jobbar med den nya sajten, eller kan jag på något sätt jobba med den nya mallen i "bakgrunden" i någon annan mapp eller liknande tills den är klar och sedan släcka den gamla sajten?

Går det att förstå vad jag menar??? Och går det isf att göra som jag önskar?

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: nytt utseende på gamla sajten

Post by EE Photo » Tue Feb 28, 2012 10:08 pm

Det går att som du säger att jobba med en annan mall i bakgrunden men det finns ingen särskild funktion för det utan man får då vara lite kreativ. Det är dock inget jag skulle rekomendera, blir bara rörigt och jobbigt.

Edit: Nu tänkte jag på Joomla 2.5 kom jag på så jag är inte säker på att det över huvudtaget går i Joomla 1.5 även om man är kreativ.

Sen borde det väll bara hög tid att gå ifrån Joomla 1.5 och börja köra Joomla 2.5 med tanke på att support för Joomla 1.5 tar slut i april.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

ekwall
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 64
Joined: Wed Sep 02, 2009 1:14 pm

Re: nytt utseende på gamla sajten

Post by ekwall » Wed Feb 29, 2012 7:18 am

Tack för svaret :)

User avatar
zpikesweden
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 343
Joined: Mon Jan 22, 2007 1:23 pm
Location: Umeå
Contact:

Re: nytt utseende på gamla sajten

Post by zpikesweden » Tue Mar 13, 2012 10:59 am

Oavsett version så kan du ta ner en kopia av filer och databasen och ladda upp i en undermapp eller på annan server.


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”