log in direkt

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.5.
Locked
cocacolacowboys
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:54 pm

log in direkt

Post by cocacolacowboys » Fri Mar 09, 2012 10:49 am

Jag är på jakt efter en login-funktion som tar den nyregistrerade användaren direkt till en specifik sida.
Nästa gång användaren loggar in ska han/hon komma till "sin" sida.

Exempelvis kan det vara en företagssida där användaren loggar in för att fylla i sin tidrapport eller dyligt.
Som ett community där användaren får sin egen sida, men betydligt simplare.

Har någon ett tips på en component som skulle passa mej? Självklart går det också bra med förslag som gäller högre versioner av Joomla.

Tack på förhand!

User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Re: log in direkt

Post by oxiepagen » Fri Mar 09, 2012 2:20 pm

Hej,
Du har ju under "Användare" som du kan bygga upp så den som loggar in kan redigera sin sida och i inloggingsmodulen så kan du specifikt välja till vilken menyobjekt du vill att man ska komma till när man har loggat in.

Du kan använda JomSocial eller Community Builder.
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

cocacolacowboys
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 43
Joined: Sun Jun 13, 2010 8:54 pm

Re: log in direkt

Post by cocacolacowboys » Sat Mar 10, 2012 11:47 am

Tack för ditt svar oxiepagen. Förklara gärna vad du menar med "användare" och var går jag in för att ändra detta?

Att specifikt välja en inloggningssida hjälper nog inte mej då jag vill att varje användare ska ha sin egen sida. Rätta mej gärna om jag tänker fel...

User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Re: log in direkt

Post by oxiepagen » Sat Mar 10, 2012 11:52 am

Vad menar du förresten med "egen sida"?

Ska man kunna uppdatera sin profil, lägga statusuppdateringar och sånt eller hur är tanken?

När du ska lägga till en ny menyobjekt så har du något i den listan som heter "Användare" (om du har svenska installerat) och där kan du välja "Ändra kontouppgifter" så kommer han till sin egna sida med sina uppgifter, men det är kanske inte det du är ute efter?
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: log in direkt

Post by EE Photo » Sat Mar 10, 2012 2:40 pm

Det enda du kan göra i Joomla core är att lägga till ett menyobjekt som visar en användares information och du kan med inloggningsmodulen gör så att användarna kommer direkt till den sidan när dom loggar in.

Joomla core har ingen särskild profilsida för användare, då behöver du t.ex. Jomsocial om du vill att varje användare ska ha en egen profilsida.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”