Front-end login/edit ikoner försvinner bakom lagerinnehåll

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.5.
Locked
KKNP
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Sat Mar 23, 2013 5:48 pm

Front-end login/edit ikoner försvinner bakom lagerinnehåll

Post by KKNP » Fri Apr 12, 2013 8:11 am

Hej,
Jag kör joomla 1.5.26 och använder TinyMCE 3 (ver 3.2.6). Jag har en okonventionellt uppbyggd frontpage där jag inte använt template-positioner utan byggt upp sidan "på fri hand" (ja, lite fusk kan man nog säga och tycka) med hjälp av editorns (se ovan) LAGERFUNKTION.
Detta fungerar bra för mina syften utom på EN punkt - när jag vill lägga in en frontend-login funktion händer följande:

1) Även om jag lägger in mod_login i något lager på sidan så visas modulen helt korrekt = fungerar.
2) Problemet är att om jag lägger mod_login i ett lager, vilket jag måste eftersom sidan är helt fylld/täckt
av olika lager med bakgrundsfärg SÅ HAMNAR IKONERNA PDF, PRINT, EMAIL och PENNAN bakom alla lager så att dom inte syns och därmed inte är åtkomliga för att kunna redigera en sida.

Vore jätteglad för ett tips om hur detta problem kan lösas, på ett eller annat sätt. Det spelar e g ingen roll hur lösningen ser ut bara jag inte behöver börja från början med min sidlayout.

Tack på förhand

MVH
Gunnar

Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”