Import af fragtpriser

Alt om nethandel, donationer, betalt medlemskab, abonnenter m.m. i Joomla!

Moderator: b-ronnow

Locked
vokaldesign
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Import af fragtpriser

Post by vokaldesign » Mon Nov 05, 2007 9:25 am

Det kan være, at det er mig som husker forkert, men jeg synes engang at ha´ læst noget om import af Post Danmarks fragtpriser til virtuemart? Kender I noget til en sådan import?

Jeg er i gang med en webshop, hvor produkterne vejer alt fra under 100 gram til mange kilo, derfor ville det være uhensigtsmæssigt blot at have et fast forsendelsesgebyr på eksempelvis 50,-kr. som mange vælger. Jeg har modtaget en fragt-tabel fra DanskeFragtmænd, men det er jo en MEGET omfattende tabel som kræver rigtig meget tastearbejde for at implementere i systemet - ikke mindst da det så skal opdateres hvert år. Derudover tillægges der gældende olie- og omkostningstillæg til deres fragtpriser, som jeg på nuværende tidspunkt har nogen fornemmelse af hvor meget dette tillæg omfatter og hvor meget det svinger.

Er der nogle af jer andre som kører med andet end en fast fragtpris i jeres webshop, og hvordan har I grebet det an?

vokaldesign
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: Import af fragtpriser

Post by vokaldesign » Thu Nov 08, 2007 10:56 am

Er der virkelig ikke andre, som har erfaringer med disse fragtopsætninger?

zimmik
Joomla! Hero
Joomla! Hero

Post by zimmik » Sat Nov 10, 2007 6:05 pm

Moderator note zimmik: Undgå venligst at bumpe tråde (poste ligegyldige indlæg, hvis eneste formål er at få tråden højere op på listen).
// Simon Milling Mikkelsen

Husk!: Google, og forummets søgefunktion er din ven!

hgr
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by hgr » Sun Nov 11, 2007 9:20 am

Jeg er ikke selv kommet så langt at jeg er ved at tage hånd om post danmark.

Men når jeg er færdig med mit virtumart - Dankort eventyr, så går jeg i gang med en integration til post danmark.
Men lige her og nu har jeg ikke løsningen til dig.

vokaldesign
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by vokaldesign » Wed Nov 14, 2007 1:36 pm

Det lyder bare super.

Jeg har indtil videre aftalt med hende, som hjemmesiden er lavet til, at vi lige venter og ser tiden lidt an.

Hvis vi på en eller anden måde kan komme frem til en løsning, hvor fragtpriser kan importeres til systemet, så er det helt klart værd at vente på.

I mellemtiden tror jeg, at jeg vil besøge diverse webshops, i forsøget på at lure deres måde at gribe udfordringen omkring fragt an. Der må jo være en del shops, som ikke blot benytter en fast forsendelsepris.

Men tak for opmærksomheden - god tur på dit lille eventyr!  ;)

Thissel
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Thissel » Wed Nov 14, 2007 6:44 pm

Hvad er der galt i selv at indtaste Post DK's fragtpriser i Virtuemart-admin?
Så mange forskellige priser er der altså heller ikke tale om...
Mathias Hoffmann aka Thissel

vokaldesign
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by vokaldesign » Fri Nov 16, 2007 3:31 pm

Jeg har ikke fået kigget så meget på Post Danmark endnu, men hende som jeg laver siden til ønskede i første omgang at benytte Danske Fragtmænd, og umiddelbart synes jeg nu at det er et stort arbejde. Det skal også huskes at priserne ændres hvert år. Oven i alle priserne kommer så en variabel faktor, olie- og omkostningstillæg, som skal medregnes.

Taksterne udregnes jo udfra dels de valgte produkters samlede vægt samt postnummeret som produkterne skal sendes til, så et helt lille regnestykke synes jeg nu ikke det er. Nu har jeg ikke lige nogen skanner i nærheden, men vedlagte billedfil kan måske give et indtryk af omfanget...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Thissel
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by Thissel » Fri Nov 16, 2007 5:18 pm

Hehe... Ja, så er det jo en anden sag.

Nu stod der bare Post Danmark i dit første indlæg og deres priser er jo noget mere standardiserede.
Mathias Hoffmann aka Thissel

Locked

Return to “Nethandel, betaling m.m.”