Problem med installation af VirtueMart

Alt om nethandel, donationer, betalt medlemskab, abonnenter m.m. i Joomla!

Moderator: b-ronnow

Locked
jne
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Tue Mar 18, 2008 5:22 pm

Problem med installation af VirtueMart

Post by jne » Mon Mar 24, 2008 7:22 pm

Hej Folkens

Jeg har problemer med at installere VirtueMart, har fulgt installationsvejledningen, men får følgende fejlmeddelse... Er der nogle der har erfaring med VirtueMart, der vil hjælpe!

Code: Select all

Update Log
Unable to create directory '/usr/home/web/web648/shopnemt.dk/components/com_virtuemart/css/'Unable to create path for /usr/home/web/web648/shopnemt.dk/components/com_virtuemart/css/
Warning: require() [function.require]: Unable to access /usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart//classes/ps_database.php in /usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart/install.php on line 85

Warning: require(/usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart//classes/ps_database.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart/install.php on line 85

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart//classes/ps_database.php' (include_path='.:/usr/local/share/pear') in /usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart/install.php on line 85
Jeg har førsøgt at rette skrive/læse rettighederne på de nævnte filer, men uden held!

Måske er fejlen at der er to // i adressen, men hvor ændre man det, i såfald tilfælde?
'/usr/home/web/web648/shopnemt.dk/administrator/components/com_virtuemart//classes/ps_database.php'

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by anojoomous » Mon Mar 24, 2008 9:17 pm

hvor er siden hostet? det kan være et problem med safe_mode = on

jne
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Tue Mar 18, 2008 5:22 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by jne » Tue Mar 25, 2008 5:19 pm

Gadensgaard wrote:hvor er siden hostet? det kan være et problem med safe_mode = on
Safe mode er "on", kan det være det der er problemet???

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by anojoomous » Tue Mar 25, 2008 5:51 pm

ja det kunne godt lyde sådan. Safe_mode = on er et problem med joomla

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by ot2sen » Tue Mar 25, 2008 6:00 pm

Hej jne,

På virtuemarts websted kan du finde en vejledning der beskriver hvorledes du kan foretage en manuel installation såfremt du har problemer med safe mode = on.

Find vejledningen her:
https://dev.virtuemart.net/cb/wiki/1355 ... stallation
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

jne
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Tue Mar 18, 2008 5:22 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by jne » Tue Mar 25, 2008 6:24 pm

ot2sen wrote:Hej jne,

På virtuemarts websted kan du finde en vejledning der beskriver hvorledes du kan foretage en manuel installation såfremt du har problemer med safe mode = on.

Find vejledningen her:
https://dev.virtuemart.net/cb/wiki/1355 ... stallation
Jeg er desværre ikke særlig heldig med dette, jeg kan ikke uploade de forskrevne mapper til mit host. Grunden hertil er at Joomla ikke accepterer man kan skrive i "dens" oprettede mapper....

Hva' gør man ved det?

nitski
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Fri Jun 27, 2008 1:51 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by nitski » Fri Jun 27, 2008 2:02 pm

Hey.

Ved dette er en lidt gammel tråd, men måske andre kunne få glæde af svaret. Jeg tror at årsagen til at du ikke kan skrive i Joomlas oprettede folders er at filer oprettet via PHP ikke kan slettes med FTP hos nogen udbydere, så er du nødt til at kontakte din host og bede dem om at manuelt slette filerne/bibliotekerne. Herefter burde en manuel installation af Virtuemart kunne fungere. Bruger selv Web10, som ikke fungerer specielt godt med Joomla, men med lidt lodder og trisser går det.

Mvh

Nitski

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by anojoomous » Fri Jun 27, 2008 2:26 pm

Jeg gad ikke lige læse hele tråden igennem - men web10, one.com og alle andre discounthoteller med safe_mode=on - DROP DEM!

Det kommer aldrig til at fungere ordentligt. Og hvis man har en ordentlig host behøver man ikke at hendende sig til supporten for at få slettet filer.

User avatar
g14435
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 34
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:17 pm
Location: Denmark

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by g14435 » Wed Jul 16, 2008 7:36 pm

Hej
Jeg har benyttet 123i.dk til etommerhandel.dk siden juli2007, og det fungerer.
Supporten er ok og når du benytter backenden til opdatering af produkter i
Virtuemart reagerer den med det samme.

Jeg har købt WEBHOTEL PRO 1 og det virker SUPER SUPER.

/Hesselberg

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Problem med installation af VirtueMart

Post by anojoomous » Wed Jul 16, 2008 7:50 pm

i123.dk kører også med safe_mode=off. Jeg har selv brugt dem til nogle af mine kunder og har heller ikke haft problemer der endnu


Locked

Return to “Nethandel, betaling m.m.”