Manglende led i bestilling Topic is solved

Alt om nethandel, donationer, betalt medlemskab, abonnenter m.m. i Joomla!

Moderator: b-ronnow

Locked
marleone

Manglende led i bestilling

Post by marleone » Thu May 01, 2008 5:26 pm

Hej Joomla eksperter,

Jeg har et ekstremt irreterende problem. Jeg har lavet en online butiks løsning for en bekendt. Det hele spiller sådan set udemærket, bortset fra, at når kunden går til kassen, skriver sine oplysninger og trykker godkend, bliver sendt direkte til forsiden (og kurven ikke bliver tømt)?? :(

Vælger kunden derimod at logge ind først, så kommer der et ekstra led på, der hedder "skriv evt kommentar", før kunden bliver sendt til forsiden (og kurven bliver tømt).

Altså ingen form til indtastning af dankort oplysninger??! :(

Jeg bruger dandomains betalingssystem, og jeg har kun aktiveret én betalingsmulighed, hvor jeg selvf. har været inde og sætte denne til dandomain.

I må meget gerne komme med et bud, også selvom i ikke lige bruger dandomain, da jeg allerede har brugt omtrent 10-15 timer på at sidde og stirre på googleresultater og virtuemart fora. :eek:

User avatar
zimmik
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2096
Joined: Thu Aug 18, 2005 12:57 pm
Location: Skanderborg, Denmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by zimmik » Fri May 02, 2008 7:49 am

Den eneste dankort-geteway, der fungerer med VirtueMart er ePay.dk. De har udviklet et betalingsmodul, som du kan læse mere om på deres hjemmeside.
// Simon Milling Mikkelsen

Husk!: Google, og forummets søgefunktion er din ven!

marleone

Re: Manglende led i bestilling

Post by marleone » Fri May 02, 2008 12:58 pm

Hvordan kan det så være, at der er skrevet koder til dandomain i virtuemart? De ligger klar, men jeg kan ikke finde ud af, hvorfor de ikke bliver kørt, selvom jeg har været inde og vælge dandomain i betalingslisten i adminsystemet..?! :-\

marleone

Re: Manglende led i bestilling

Post by marleone » Fri May 09, 2008 11:27 am

Hvorfor har i oprettet dette forum, når i alligevel ikke har tænkt jer at bruge det?

I burde være glade for at folk vælger jeres system, og gladeligt være klar til at hjælpe dem der har problemer... I ville sikkert kunne spotte min fejl indenfor 5-10 min. og jeg har nu brugt 2 uger... Havde det ikke været for min kundens inderlige ønske om at bruge jeres system, havde jeg aldrig valgt det.

Det er da det værste lort at sidde og rette i.

Jeg sad og googlede virtuemart forleden, og kan se i har mistet ekstremt mange potientelle brugere både i Danmark og resten af verden, fordi der aldrig er nogen der prøver at hjælpe begyndere.

Tak for ingenting, jeg håber jeres system uddør, ligesom alle de andre anden rangs opensource systemer.

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by tresan » Fri May 09, 2008 12:47 pm

Du kan jo bare kontakte et professionelt firma og betale for hjælpen hvis du er utilfreds.

Der er ingen her der får en øre for at sidde og hjælpe folk og alligevel gør de det dag efter dag.

Du fik et svar - og det rigtige svar - men det gad du åbentbart ikke lytte til.

Det her er OPEN SOURCE og du har ikke betalt en krone for noget - så tag dig lige sammen var.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

marleone

Re: Manglende led i bestilling

Post by marleone » Fri May 09, 2008 1:54 pm

tresan wrote:Du kan jo bare kontakte et professionelt firma og betale for hjælpen hvis du er utilfreds.

Der er ingen her der får en øre for at sidde og hjælpe folk og alligevel gør de det dag efter dag.

Du fik et svar - og det rigtige svar - men det gad du åbentbart ikke lytte til.

Det her er OPEN SOURCE og du har ikke betalt en krone for noget - så tag dig lige sammen var.
Utroligt så hurtigt der bliver svaret når jeres "dejlige" system bliver kritiseret. Det må være det hurtigste svar på jeres forum nogensinde.

I burde vide det følger med opgaven, at når man laver noget open source, så skal der også stilles noget support tilrådighed, hvis systemet altså skal vokse. Ellers må i tage jer sammen og lave noget ordenligt dokumentation som f.eks. Typo3 har gjort.

Og hvis du mener svaret jeg fik, fra den 12 årige knægt, var det rigtige, hvordan kan det så være jeg stilte flere spørgsmål og kun fik svar på det ene, og som jeg skrev i min respons til hans svar, at der ligger koder til 4-5 andre betalingsmoduler, når der åbenbart kun er mulighed for ePay?? Kender i ikke jeres eget system, eller arbejder i allesammen for ePay?

Jeg lyttede til hans svar, men han var ikke kompetent til at uddybe sit mangelfulde svar.

Ikke har betalt for noget? Hvis du ganger 20 timers fejlsøgning med 500, så finder du ud af, hvad jeg har betalt for jeres lorte system.

Jeg arbejder og underviser i open source systemer, og jeg aldrig oplevet så dårlig support og åbenhed omkring et system som med jeres.

Tænk dig om inden du poster sådan en omgang luft.

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by tresan » Fri May 09, 2008 3:44 pm

Hvis du underviser i open source systemer hvordan kan det så være du er så eklatant elendig til at forstå en besked.

EPAY er den ENESTE betalingsgateway der er understøttet i virtuemart der virker. Ønsker du andre må du kontakte betalingsgatewayen / udvikle det selv eller få et firma til det.

Derudover er det en god idé at stille spørgsmål om VIRTUEMART på VIRTUEMARTS forum - det er faktisk ikke en udgivelse der varetages af joomla teamet.

Du skriver vores hele tiden - men der er altså ingen her der ejer eller har noget særligt ansvar for om du får svar på spørgsmål - At du er en arrogant nar der tror at du er berettiget til svar fordi du tilfældigvis kaster din inkompoetente krop over joomla siger vist mest om dig.

Det er ene og alene frivillige personer der sidder her og yder support kvit og frit - men tro mig når jeg siger at vi nok skal undlade at bidrage med nogle svar til dig - Det kan du jo selv klare med din enorme erfaring som underviser i open source systemer.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Manglende led i bestilling

Post by anojoomous » Fri May 09, 2008 3:49 pm

marleone du er til grin. For det første er det her ikke "vores system" eller "vores forum". Ikke engang udviklerne kigger med i det her forum, det er det danske community du har postet i.

Desuden har VM INTET SOM HELST med Joomla at gøre det er en tredjeparts komponent udviklet eksternt fra Joomla.

Hvis du har problemer med det så post da på virtuemarts eget supportforum.

Det er for latterligt at du prøver at give "os" (det danske JOOMLA community) skylden for at du ikke kan få din webshop til at virke.

Du fik et svar, brug det eller lad være. ePay er det eneste der fungerer med VM i øjeblikket, hvis du så gerne vil bruge en anden gateway så udvikl da noget selv.

Useriøs og uprofessionel, det er sådan du fremstår.

Og ja måske kunne det tage en Joomla/VM ekspert 5 minutter at finde fejlen. Men når du bruger en udvidelse der i forvejen ikke virker er det højst usansynligt. Så i stedet for at du bruger 50 timer til 500 kroner i timen så spørg tresan om han vil hjælpe dig med at få det til at fungere. Han er yderst professionel og har stor erfaring med Joomla. Han kan sikkert ordne det på en del færre timer.

hgr
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3362
Joined: Thu Aug 18, 2005 11:19 am

Re: Manglende led i bestilling

Post by hgr » Fri May 16, 2008 11:42 pm

Jeg forstår godt marleone.

VM er ikke det letteste at kaste sig ud i, og ja dokumentationen kan godt være bedre.
Jeg synes også det er i orden med kritik. Jeg ved ikke hvor tit jeg er faldet over den der med "Det er gratis så du må ikke kritisere"

Og det mener jeg er forkert, for det giver en mærkelig censur og ensartethed i debatterne.

Som det er lige nu er den eneste betalings gateway der "virker" epay. De andre der er med i VM som feks wannafind mm, er ikke fungerende. Men de er med i pakken fordi nogen tidligere har biddraget med dem, til opensource projektet.

Selv om vi har VM 1.1 nu, skal du vide at det meget vel kan give dig problemer. Bla fordi man i den nyeste version bruger en del Javascript som konflikter med en hel del templates.

Så du skal væbne dig med tålmodighed, og invistere en masse tid.

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by tresan » Sat May 17, 2008 12:18 am

Hvordan kan det give censur og ensartethed at man skal respektere at folk sidder og bruger deres tid på at hjælpe folk?
Det hjælper nok ikke meget at man sidder og sviner folk til som dag efter dag hjælper en masse mennesker med deres websites.

Manden fik et svar - hvorefter han så, istedet for at spørge ind til en uddybning, nærmest overflader en der forsøger at hjælpe ham - det er eddermame dårlig stil.

Ogs å fortsætter han endda med at klage over at han kun fik svar på 1 spørgsmål - hvis man har problemer som haster så meget eller man virkelig har brug for noget kvalificeret hjælp så kan man jo bare lave en tråd i det kommercielle forum og efterspørge hjælp - Der er ingen der er forpligtet til at sidde og bruge timer hver dag på at hjælpe andre her og da slet ikke hvis de så også skal svines til hvis ikke lige herreskabet synes om svaret.

Hvis man gerne vil have at andre investere deres tid i at hjælpe én, så er det en god ide at spørge pænt / være høflig - og det er ihvertfald en rigtig dårlig idé at svine folk til.

Derudover er det en rigtig god idé at bruge 3rd party addons egne hjemmesider/fora hvis man har spørgsmål til en bestemt komponent eller udvidelse.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 6:01 am

tresan wrote:Du kan jo bare kontakte et professionelt firma og betale for hjælpen hvis du er utilfreds.

Der er ingen her der får en øre for at sidde og hjælpe folk og alligevel gør de det dag efter dag.

Du fik et svar - og det rigtige svar - men det gad du åbentbart ikke lytte til.

Det her er OPEN SOURCE og du har ikke betalt en krone for noget - så tag dig lige sammen var.
Det er svar som dette, der gør, at jeg efterhånden kun er herinde og kikke i nødstilfælde. Jeg gider simpelthen ikke sådan noget barnligt bavl.
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 6:03 am

marleone wrote:Jeg arbejder og underviser i open source systemer, og jeg aldrig oplevet så dårlig support og åbenhed omkring et system som med jeres.

Tænk dig om inden du poster sådan en omgang luft.
Enig.
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 6:05 am

tresan wrote: At du er en arrogant nar der tror at du er berettiget til svar fordi du tilfældigvis kaster din inkompoetente krop over joomla siger vist mest om dig.
Jeg FATTER ikke at admins tillader det der...........eller her er måske (heller ingen) admins mere?

Jeg - og andre - er blevet såvel censureret, som påtalt og endda bannet for mindre.........??
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 6:15 am

Hold fast hvor er der nogle i den her tråd der repræsenterer Joomla dårligt.

Ingen tvivl om at "joomlaverdenen" selv har skræmt utroligt mange brugere væk.

Jeg har selv brugt Joomla professionelt i hvad, 5 år? - og jeg har aldrig oplevet tilstanden omkring Joomla, forum og support som værre, end den er nu. Forum er barberet ned til i noget omfang at bestå af en række selvudnævnte eksperter, der mere leder tankerne hen på nogle mennesker med ualmindeligt lav selvværd og måske endnu lavere kompetenceniveau, for man skal hele tiden hævde sig på andres bekostning - og egentlig kommer der i mange tilfælde slet ikke en decideret support ud af det.

Jeg ser det her som de sidste krampetrækninger - prøv at læg mærke til at størstedelen af de mange, mange brugere her var for blot et år siden, er væk - vi gider simpelthen ikke det bavl der. Prøv at læg mærke til, at der foregår mere sober og konkret hjælp / support til Joomla på eks. Amino - dét er da "pinligt" for det danske forum, at brugerne ikke vælger dette, men andre fora.

Tresan: held og lykke med at køre det sidste af forum helt i sænk - du gør det rigtig godt på det punkt. Du har været UTROLIG "dyr" for forum og jeg forstår ikke at admins ikke tager en konsekvens af det og smider dig ud. Jeg ved ikke om du er blevet pottetrænet for hårdt eller mobbet meget i skolen, men jeg tror du er den sidste herinde, der skal kalde folk for en usympatisk nar.
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 6:25 am

marleone du er til grin. For det første er det her ikke "vores system" eller "vores forum". Ikke engang udviklerne kigger med i det her forum, det er det danske community du har postet i.

Desuden har VM INTET SOM HELST med Joomla at gøre det er en tredjeparts komponent udviklet eksternt fra Joomla.
´
Hvis der er nogen dér, der er til grin, så er det da vist dig, hva?

VM og alle mulige andre komponenter bliver da spurgt til og skrevet om herinde i dette forum.

Der er da INGEN grund til at ham, der spørger, nu pludselig skal have sådan en sviner, som om han har brugt det forkerte forum.

Der er da skrevet TUSINDVIS af indlæg herinde, som (hvis du havde ret) skulle have samme besked om at forsvinde over på udviklernes forum.
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
KimM
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1093
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:45 am
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by KimM » Sat May 17, 2008 7:07 am

tresan wrote:At du er en arrogant nar der tror at du er berettiget til svar fordi du tilfældigvis kaster din inkompoetente krop over joomla siger vist mest om dig.
Det er simpelthen altødelæggende og komme med sådanne kommentarer. Ti hellere stille end at komme med sådan noget barnligt bavl.

Indlægget er rapporteret.
Mvh Kim

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by ot2sen » Sat May 17, 2008 7:30 am

Moderator note:
Brugeren tresan bedes undlade at kommentere yderligere i denne tråd.
Der er allerede gentagne direkte brud på de simple forumregler, og dette er ikke akseptabelt!
I vil modtage en meddelelse fra forumadministrationen.

Forumregler: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=457&t=201302
• Alle indlæg skal holdes i en civiliseret tone og vær høflig overfor andre brugere, Konstruktiv kritik er altid velkommen, fornærmelser rettet mod andre brugere eller admins vil ikke bliver tolereret. Grimt sprog vil ligeledes ikke blive tolereret.
Overholdes disse regler ikke så vil det resultere i redigering, negativ moderering eller sletning af dit indlæg. Vi forbeholder retten til at banne brugere, der bryder reglerne, fra webstedet.
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 7:37 am

SÅDAN!!! :D
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by tresan » Sat May 17, 2008 10:32 am

Utroligt at Kenneth Lund ved at spamme 7 indlæg i træk kan manipulere sådan med tingenes tilstand.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

User avatar
Kenneth Lund
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1672
Joined: Fri Aug 19, 2005 5:14 am
Location: Vejle, Danmark
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by Kenneth Lund » Sat May 17, 2008 10:45 am

tresan wrote:Utroligt at Kenneth Lund ved at spamme 7 indlæg i træk kan manipulere sådan med tingenes tilstand.
Hvad er det præcist ved følgende du ikke forstår:
ot2sen wrote:Moderator note:
Brugeren tresan bedes undlade at kommentere yderligere i denne tråd.
Der er allerede gentagne direkte brud på de simple forumregler, og dette er ikke akseptabelt!
I vil modtage en meddelelse fra forumadministrationen.

Forumregler: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=457&t=201302
• Alle indlæg skal holdes i en civiliseret tone og vær høflig overfor andre brugere, Konstruktiv kritik er altid velkommen, fornærmelser rettet mod andre brugere eller admins vil ikke bliver tolereret. Grimt sprog vil ligeledes ikke blive tolereret.
Overholdes disse regler ikke så vil det resultere i redigering, negativ moderering eller sletning af dit indlæg. Vi forbeholder retten til at banne brugere, der bryder reglerne, fra webstedet.
Jamen så siger vi tak til Tresan, som jo nu må ryge ud, jævnfør Oles helt klare melding om "gentagne brud" og besked på IKKE at kommentere tråden yderligere - håber det kan pynte lidt på forum! Tak for støtten, Ole! :)
:] Mch Kenneth WedMore Lund

http://www.livingsmart.dk => Living Smart TV er for alle os, der elsker gadgets og computere

User avatar
KimM
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1093
Joined: Thu Aug 18, 2005 10:45 am
Contact:

Re: Manglende led i bestilling

Post by KimM » Sat May 17, 2008 12:15 pm

tresan wrote:Utroligt at Kenneth Lund ved at spamme 7 indlæg i træk kan manipulere sådan med tingenes tilstand.
Uafhængigt af Kenneth har jeg rapporteret dit indlæg. Han er flittigt, men jeg har svært ved at tro, at syv indlæg alene kan ændre meget.
Mvh Kim


Locked

Return to “Nethandel, betaling m.m.”