Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
steendk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 14, 2011 8:48 pm

Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Post by steendk » Fri Jun 24, 2011 6:33 pm

Så er den gal igen. :)
Jeg har før fået en kanon hjælp her på dette forum, angående overførsel fra en maskine til en anden. Dette fik jeg løst meget let. I den beskrivelse fik jeg samtidig med at vide, at fremgangs måde er den samme, som hvis man flytter fra localhost og til et webhotel. Det er så her jeg ikke kan se hvor og hvordan jeg får filerne overført.

Netudbyder er one.com....
Har adgang til FTP samt kan komme ind webhotel.

Ting jeg har prøvet.
1- Har prøvet at upload med Akeebar extra, men kan ikke finde finde stien derinde.
2- Har prøvet at oprette en ny mappe på FTP. men kan ikke udpakke de filer der skal derinde.

Er der nogen som har en god ide til, hvad jeg kan gøre, da jeg er helt sikker på jeg gøre noget man ikke skal...:)
På forhånd tak.

P.s. glemte lige at sige, jeg ikke er den store hjemmeside geni...:)

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Post by anojoomous » Fri Jun 24, 2011 6:39 pm

Hej Steen

Du skal ganske rigtige uploade filerne via FTP til dit webhotel. Du skal uploade til den mappe du rammer via dit domæne. Den hedder sandsynligvis www, public_html, httpdocs eller noget i den retning. Jeg kender ikke one.com så her kan jeg ikke komme nærmere på en løsning.

Upload eventuelt en simpel index.html fil og se om du kan ramme den fra dit domæne. Din akkeeba backup skal uploades til samme mappe.

Filerne skal nok udpakkes før du uploader dem medmindre du kan udpakke fra en file-manager fra dit kontrolpanel hos one.

steendk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 14, 2011 8:48 pm

Re: Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Post by steendk » Fri Jun 24, 2011 7:04 pm

Hej

Jeg takker for din råd, men det hjælpe mig desværre ikke ret meget...:(
Jeg har nemlig aldrig prøvet at upload til noget webhotel før, så det du skriver er lidt sort for mig....

Du skriver lidt om en index.html fil, hvordan får jeg mit Joomla website lavet om til en sådan fil. Jeg har lavet en backup fil.
Hvis jeg forstå dig rigtigt. skal jeg så udpakke min backup fil i en mappe og så derefter trække den over i FTP. serveren....

Det der er mit problem er nemlig, jeg ikke har noget ide om, hvordan jeg får det udpakke og uploadet til siden. Jeg er på total bar bund her.....Kan godt ske jeg spørger lidt dumt...

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Post by anojoomous » Fri Jun 24, 2011 7:40 pm

En index.html fil var bare en måde at finde den rigtige mappe, det er ikke noget du skal lave igennem Joomla.

Du skal have fat i et FTP program, fx SmartFTP. Med det skal du forbinde til dit webhotel. Informationerne står i dit velkomstbrev fra webhotellet.

Du skal så uploade de nødvendige filer til webhotellet (de samme filer som da du flyttede hjemmesiden til en anden mappe).

steendk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 14, 2011 8:48 pm

Re: Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Post by steendk » Fri Jun 24, 2011 7:45 pm

Det vil jeg prøve, så må vi jo håbe på det virker.....
Jeg takker pt. for dig hjælp, men nu må jeg se om jeg kan få det til at fungere..:)
Men tak igen...

steendk
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Tue Jun 14, 2011 8:48 pm

Re: Hjælp søge til overførelse fra Localhost og til Webhotel

Post by steendk » Fri Jun 24, 2011 11:22 pm

Må desværre nok indrømme, at jeg nok aldrig bliver den største hjemmeside geni....:)
Har prøvet det du skrev, men kan forsat ikke få det lagt over på webhotellet..

Jeg anvender filezilla som FTP., det er nok det projekt jeg tror jeg bedst kan finde ud af....
Men vil lige hører om der skulle være en der ligger inde med et eller flere gode forslag, til flytning fra localhost og til webhotel.
Hjemmeside host er one.com......


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”