Efter upload fungerer menupkt. ikke korrekt

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
Larshau
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Efter upload fungerer menupkt. ikke korrekt

Post by Larshau » Sun Jan 02, 2011 7:34 pm

Jeg har lavet min (første) hjemmeside lokalt på pc. Her virker menupunkterne, som de skal. Men efter at have uploaded til one.com med Akeeba Backup vises kun forsiden som forventet. Hvis man trykker på et menu-pkt vises indholdet ikke korrekt. Enkelte punkter viser "404 - Komponent ikke fundet". Andre sider viser oplysninger vedr. sidens indhold, men ikke i det forventede layout. Man kan se hjemmesiden her:http://www.krobodan.com.
Hvad gør jeg for at rette fejlene? Når jeg har fået rettet det, der er forkert, skal sidernes indhold opdateres.
Larshau

buddig
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Efter upload fungerer menupkt. ikke korrekt

Post by buddig » Mon Jan 03, 2011 9:28 pm

Jeg starter altid med at uploade filerne på webhotellet og køre installationen der.
Når den nye installation kører, så har jeg en rigtig configuration.php og de rigtige tabeller oprettet.
Jeg vælger normalt et anderledes database prefix, i den nye installation, så de nye tabeller ikke bliver overskrevet, hvis jeg bruger en database backup fra en side, der skal flyttes.
Ved at ændre prefix navnet i configuration.php, kan jeg skifte mellem de nyoprettede tabeller og tabellerne fra database backup.
Jeg bruger ftp til at flytte filerne og PhpMyadmin til flytning af databasen.
Jeg kender ikke Akeeba Backup, så jeg ved ikke, om det er filerne eller databasen,
der laver fejlen.
Jeg synes det ligner noget med at css-filen i templaten ikke bliver kaldt, men det kan også have mange årsager.
Det blev vist en kompliceret forklaring, men jeg håber den kan bruges.
Henning

Larshau
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Larshau » Tue Jan 04, 2011 7:02 pm

Tak for informationerne Buddig. I løbet af i dag har jeg fjernet alt hvad jeg kunne finde på min webserver. Jeg geninstallerede min backup, men fik desværre samme fejl-resultat. Dernæst slettede jeg igen filerne på fjernsitet. I stedet lagde jeg en helt ny Joomla installion ud på serveren. Og den virkede fint. Endelig uploadede jeg igen min backup. Og det giver atter en fejlbehæftet installation. Også de undermenupunkter der ligger fra min tidligere nævnte nye joomla installation viser nu også fejl i undermenuerne, selvom de virkede korrekt før.
Efter at have studeret Akeeba Backup (der er en efterfølger af det tidligere JoomlaPack) mener jeg at både filer og databaen bliver flyttet på én gang. Men jeg er for uerfaren til at vide det 100%. Det hele er downloaded med FileZilla til site på one.com.

Jeg kunne godt tænke mig at ændre prefix for den udgave jeg nu har liggende på min PC. Men jeg ved ikke, hvordan det skal gøres. Databasen hedder krobodan_com. I konfigurationen under joomla konfiguration af serveren er nævnt jos som prefix. Kan jeg blot ændre dette til et andet prefix og så få et separat database indhold?

Kan du give mig et hint på hvorledes jeg checker om det er css-filen der er noget galt med?
Larshau

buddig
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by buddig » Tue Jan 04, 2011 7:48 pm

Larshau wrote: ...Jeg kunne godt tænke mig at ændre prefix for den udgave jeg nu har liggende på min PC. Men jeg ved ikke, hvordan det skal gøres. Databasen hedder krobodan_com. I konfigurationen under joomla konfiguration af serveren er nævnt jos som prefix. Kan jeg blot ændre dette til et andet prefix og så få et separat database indhold?

Kan du give mig et hint på hvorledes jeg checker om det er css-filen der er noget galt med?
Hvis du har slettet installation mappen, som der forlanges efter installationen, så uploader du den igen.
Derefter sletter (eller omdøber ) du configuration.php med filezilla.
Så kører du installationen igen, og under installationen i det billede, hvor databasen oprettes, står der jos_ som database prefix.
Det retter du til f.eks kro_ og kører installationen videre med det.
Så bliver der oprettet nye tabeller der hedder kro_content, kro_users , kro_modules osv.
Databasen er den samme, men tabellerne får prefixet som første del af navnet.
Der er ca. 32 tabeller i en installation.
Når du skal videre, kan du bruge phpmyadmin til at fjerne de første tabeller med, og til backup og restore af tabellerne.
jeg ved ikke, om du kender phpmyadmin men linket er her.
Når din installation kører igen, efter at du har installeret med prefixet kro_, så kan du forsøge at lave restore af filerne fra din lokale installation.
Der er prefixet formodentlig også jos_ så det forstyrrer ikke dine tabeller, som du under oprettelsen kaldte kro_
Når du har restoret, kan du rette prefixet i configuration.php, linie 37 - fra kro_ til jos_ og hvis det fungerer,
så er det ok, hvis ikke, så skal strukturen i din backup fra din lokale maskine nok ændres, inden du forøger videre med en ny restore.
Hvis du ændrer prefixet tilbage til kro_ så skulle den nye installation fortsat fungere.
Hvis den fungerer, så er det ikke css filen, der driller, men måske at den ikke bliver kaldt på fra databasen.
Det kan man få mange gode nattetimer til at gå med...
God fornøjelse.
Henning

Larshau
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Post by Larshau » Sun Jan 23, 2011 4:42 pm

Med megen hjælp fra Buddig var løsningen "simpel":
Problemet kan være opstået ved, at Search Engine friendly URLs er slået til.
Opsætningen kan findes under global konfiguration i højre side under SEO Settings.
Alle 3 settings skal være sat til off.
;)
Larshau

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”