Hvornår udgår Joomla 1.5 for alvor?

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
User avatar
simonstrande
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Tue Oct 09, 2012 8:12 am
Location: Copenhagen, Riga
Contact:

Hvornår udgår Joomla 1.5 for alvor?

Post by simonstrande » Wed Oct 10, 2012 1:15 pm

Hej alle,

Vi har en forretning som laver design og websider i systemerne Joomla, Magento og TYPO3.
Vi prøver at vejlede vores kunder på best mulig måde om muligheder for immigration til Joomla 2.5 fra deres 1.5 versioner. Mit hovedproblem er at Joomla bliver ved med at rykke udfasningen af 1.5. Tidligere har den stået til maj 2012, senere september 2012, og nu senest "Not before September 2012"!

Jeg følger jævnligt op på status herfra og vi laver alle vore nye sites i nyeste LTS, nu Joomla 2.5, men det er forståeligt at kunder på 1.5.26 er interesseret i først at blive flyttet til 2.5 når 1.5 ikke længere supporteres. Og desværre er dette umuligt at beslutte når Joomla communitiet ikke er særligt "decisive".

Rådet for 6 måneder siden var at det snart var tid, da Joomla snart ville udgå og det er ærgeligt at der ikke er nogen klar skæringsdato.

Forstår dog sagtens problemet for communitiet i det at der er vanvittigt mange 1.5'ere derude og et skift på nuværende tidspunkt ville betyde at mange kan falde fra i svinget. Lad os håbe fremtidige datoer er mere decisive, så vi derude kan give den rigtige rådgivning.

Hvad siger I? Hvad gør I personligt for at vejlede jeres kunder bedst muligt denne situation?

De bedste hilsner
Simon Strande
Projektleder
STANDOUT WEB

User avatar
b-ronnow
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 728
Joined: Tue Mar 10, 2009 12:24 pm
Location: Dianalund, Denmark
Contact:

Re: Hvornår udgår Joomla 1.5 for alvor?

Post by b-ronnow » Fri Oct 12, 2012 8:11 am

Hej Simon

Du har ret i at der har været skubbet nogle datoer.
Det skal så siges at der de sidste 3-4 uger ikke har været tilgængelige 1.5.xx download på joomla.org
Derfor er min holdning at den ikke er under support og der skal derfor laves opgraderinger til 2.5 LTS

Jeg har i lang tid sagt til mine kunder at de bør overveje at opgradere.

1.5 er død for good !
Best regards
Brian
-- Udvikling og opsætning af Joomla og Webshop --
http://www.jug-soroe.dk. Få et netværk af entusiaster for Joomla! og webudvikling

User avatar
simonstrande
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Tue Oct 09, 2012 8:12 am
Location: Copenhagen, Riga
Contact:

Re: Hvornår udgår Joomla 1.5 for alvor?

Post by simonstrande » Mon Oct 22, 2012 8:00 am

Hey Brian,

Jeg giver dig helt ret, men jeg vil ikke sige at man kun udelukke at der kommer endnu en release.
Dog kan man konstaterer at udvikling i 1.5 bør udelukkes og at klienter bør opgraderes til 2.5.

Dog forstår jeg sagtens at nogle kan være tilbageholdende, især hvis du har komplekse sites, som tager meget udviklingstid at opgraderer.

Hvis der for alvor bliver exploited huller i eksisterende 1.5, så vil Jooma communitiet være i krise, da der er millioner af 1.5'ere derude. Det er min teori at dette er grunden til at de åbner sig over for securitiy releases (og udskød deres deadline 3 gange), for at prøve at få så mange som muligt med videre på "bølgen".

De bedste hilsner/Best regards
Simon Strande
Projektleder
STANDOUT WEB
https://www.facebook.com/standoutweb, vi er superglade for likes her! :-)
Direkte: +45 36 98 19 11
De bedste hilsner/Best regards
Simon Strande
Projektleder, STANDOUT WEB
https://www.facebook.com/standoutweb, vi er superglade for likes her! :-)


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”