CiviCRM

Få hjælp til 3-parts udvidelser til Joomla!.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
rudymadsen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

CiviCRM

Post by rudymadsen » Tue Jul 19, 2011 8:42 am

Jeg søger en, som ved en masse om CiviCRM.

Jeg har brug for en gang i mellem at spørge et orakel om nogle detaljer i denne fantastiske komponent til Joomla.

Der er ikke ret mange, der anvender Civi i DK, men der må da være nogen...

Det behøver dog ikke at være en superekspert, men måske vi kunne inspirere hinanden.

Jeg har nogle konkrete spørgsmål, men dem stiller jeg, når jeg ved, om der er nogen, der kan svare på Civi spørgsmål :-)
Rudy Madsen
ecase

Amras
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: CiviCRM

Post by Amras » Tue Jul 19, 2011 9:32 am

Hej Rudy Madsen

Jeg har brugt civiCRM med Drupal flere gang og har arbejdet med systemet i snart 4 år, hvilke spørgsmål har du?

Du godt at der er udgivet flere bøger og der er en super god pdf guide på deres side samt masser af support på siden bla en wiki (kæmpe stor).
Software pilot at Juhlsen.com
Twitter: ReneSkou | Joomla bug squad member |
Bidrager du også ? Ubesvaret spørgsmål: http://forum.joomla.org/search.php?sear ... d&fid[]=16

rudymadsen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by rudymadsen » Wed Jul 20, 2011 3:56 pm

Hej Rene,

Tak for dit svar.

Jo, jeg ved, at der er en kæmpe stor wiki og det er net det, der er mit problem. Den er stor og komplet uoverskuelig. Der er stadig en masse sider til gamle versioner af Civi og det ene emne er betinget af det andet og så videre.

For det første har jeg brug for løbende at oversætte civi til dansk. Den er ikke færdig oversat og derfor skal jeg bruge tid på det. Jeg har forstået det sådan, at det ikke er så let, som ved andre komponenter, du ved med .ini filer og sådan. Der er en række .po filer, der skal kompileres til en .mo fil, er det ikke korrekt? Selve oversættelsen i .po filerne har jeg fundet løsninger på, men hvordan de bliver kompileret, er jeg stadig usikker på.

For det andet har jeg svært ved at finde de filer, hvor visse ting fjerne fra eksempelvis lister. Lige nu sidder jeg og bøvler med at få fjernet den facilitet, hvor man kan "gå" til side X af XX. Se lige http://kulturhusene.dk/index.php?option ... &Itemid=86.

Men dette er blot to af mange spørgsmål, der melder sig, når jeg arbejder med civi. Jeg synes, det er voldsomt komplekst og arbejder på helt andre måder, end så mange andre komponenter. Jeg er faldet for civi alligevel, fordi det kan løse alle mine opgaver. Men ikke på den lette måde :-)
Rudy Madsen
ecase

stevepops
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by stevepops » Thu Aug 18, 2011 12:30 am

Hej, kan jeg hoppen med på vognen. En organization har fået lavet en J 1.5.22 site med Civi 3.1.4 insatlleret. Desværre er udvikleren ikke til at få fat i og installationen giver problemer, og det ser ud til at hver gang et problem bliver løst nye duker op. Jeg har læst wiki, købt packts bog. Og er stadig forvirret, men på et højere plan.

Lige nu har jeg to problemer. Det så ud til at installation endligt virkede og kunne submitte en form fra front end. Data bliver gemt i databasen, men når jeg går tilbage i frontend og klikker på url til formen, så får jeg en lang fejl om ... Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`ccrcla_jooomlaa/civicrm_value_profession__technical_applicants_14`, CONSTRAINT `FK_civicrm_value_profession__techni_e8c2276d7ae99ac1` FOREIGN KEY (`entity_id`) R og sådan fortsætter det MEN siden ender med Den rigtige Tak for din henvendelse meddelelse.

link to front end http://www.ccrcla.org/index.php?option= ... iew=jobapp

Forslag modtages gerne :-)

rudymadsen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by rudymadsen » Thu Aug 18, 2011 7:25 am

Hej Stevepops

Det lader til at være en MySQL fejl og ikke en decideret CiviCRM fejl.

Jeg googlede "Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails" og fik en masse fora diskussioner om netop dette emne og de nævnte udelukkende MySQL. Jeg er selv håbløs til MySQL og kan ikke give dig svar, men hvis du vil finde folk, der kan hjælpe, skal du nok søge efter MySQL-folk.
Rudy Madsen
ecase

stevepops
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by stevepops » Thu Aug 18, 2011 11:56 pm

hej Rudy,

yup, jeg har googled i nogle dage uden at finde et egentlig clue. Og for at gøre det endnu mere forvirrende, så er det et link der har virket i flere måneder, der pludselig giver denne fejl meddelelse. Det link her oprettet I menu administrationen > type CiviCrm og så er applicationen valgt. Så i dag finder jeg ud af at udvikleren har et lave et link til selvsamme form fra et andet sted på sitet. Og dette link virker stadig hvilket totalt overgår min forstand. Jeg får stadig en implode php fejl, men den er skjult for brugeren, og systemet viker som det skal. Det er bare frustrerende at der ikke ser ud til at være hoved eller hale i denne sistuation. :-)

rudymadsen
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by rudymadsen » Fri Aug 19, 2011 7:37 am

Har du forespurgt i Civi's eget forum?

http://forum.civicrm.org/
Rudy Madsen
ecase

Locked

Return to “Komponenter, Moduler og Plugins”