Fastfryse module user 2 width

Få hjælp til 3-parts udvidelser til Joomla!.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Locked
bernardpiper
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Fastfryse module user 2 width

Post by bernardpiper » Sun Nov 20, 2011 11:08 am

Hey!

Jeg har forsøgt et utal af gange at få løst dette, men indtil videre uden held... Jeg er med andre ord stocked.. :(

bruger milkyway template...

benytter både user1 or user2. Det ser fint ud på forsiden.

Jeg vil gerne genbruge user2 på de andre sider, men når jeg ændrer indholdet i user1 ændrer user2 width sig automatisk, og roder derfor alt sammen.

Hvordan sætter jeg user1 og user2 til at fylde haldelen af skærmen hver, uasnet hvad jeg foretager mig?

Håber det giver mening ;)

B

wko
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: Fastfryse module user 2 width

Post by wko » Mon Dec 05, 2011 10:21 pm

Hej B

Benytter du custom HTML module? Hvis ja, kan du f.eks. lægge et bredt billede ind af en gennemsigtig gif eller png - i begge moduler.

Hele baduljen (user1 og user2) er 742.5 px bredt, inklusiv bredden af mellemrummet mellem de to. Find bredden på mellemrummet, træk værdien fra 742,5 og divider med 2. Lav en PNG, der er netop denne længde samt 1 px i højden, og læg den ind i toppen eller bunden af modulet. Så burde de holde bredden.

Alternativt kan du forsøge med CSS tilføjelser og lave en specifik bredde på .moduletablexyz og lægge xyz ind i Modulklasse-suffiks i modulerne på user1 og user2.

I filen template.css kan du f.eks. lægge følgende ind:
div.moduletablexyz {
width: 358px;
}

Så har de nogenlunde samme bredde.

Håber det kan hjælpe.
Online kurser. Nyt Online Joomla! 1.7 kursus på http://www.web-kursus-online.dk.

Locked

Return to “Komponenter, Moduler og Plugins”