ny artikel knap

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderator: b-ronnow

Locked
eyeofra
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

ny artikel knap

Post by eyeofra » Thu Feb 03, 2011 2:21 pm

Hej alle

Jeg vil gerne fjerne den knap som hedder "NY", når man ser en liste over artikler under en kategori.
hvilken fil er det jeg skal redigere?

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Re: ny artikel knap

Post by Gadensgaard » Thu Feb 03, 2011 3:23 pm

Hej "eyeofra"

Det må du nok lige specifiere nærmere. Vil du vise et link på frontend når man ser oversigten med artiklerne for en kategori?

eyeofra
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by eyeofra » Thu Feb 03, 2011 3:49 pm

når man vælger at et menu punkt, skal vise en liste over artikler (på frontend), så kommer der et lille "NY" ikon i bunden af listen, hvis man er logget ind.
Jeg leder efter den fil, som viser den her liste, så jeg kan udkommentere den kode som vide "ny" knappen..
giver det mening? :D

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by solsikkehaven » Thu Feb 03, 2011 3:54 pm

både ja og nej.
Ideen er jo netop, at du udfra de privilegier du er blevet tildelt kan nogle ting når du er logget ind.
Hvis du er logget ind som normal bruger, kan ud ikke redigere artikler, hvis du har redigeringsprivilegier; så kan du.

Så det giver ingen mening at ændre i core filerne, mere mening i at ændre brugernes rettigheder.
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger
http://wpguru.dk - WordPress Guru - tips & tricks til WordPress

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Thu Feb 03, 2011 3:56 pm

Som Morten er inde på så vises den knap kun for de brugere der har rettigheder til at oprette nye artikler. Dvs de almindelige registrerede brugere ikke ser knappen.

eyeofra
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by eyeofra » Thu Feb 03, 2011 4:09 pm

Det ved jeg godt. jeg har dog nogle problemer med rettighederne. Jeg bruger et extencion som hedder NoixACL, og det volder mig nogle problemer.
Selvom jeg KUN giver en bruger rettighed til at rette hans egne artikler, så kan han stadig oprette indhold.
Derfor vil jeg bare fjerne knappen, da jeg aldrig vil komme til at skule bruge den.

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Thu Feb 03, 2011 6:18 pm

Ok, jamen det er heller ikke umuligt. Du kan lave det med en template override, så er du også fri for at hacke i core:

I HTML mappen i dit template lavet du en mappe "com_content". Deri laver du en mappe "category" og deri en fil "default.php".

Kopier indholdet af components/com_content/views/category/tmpl/default.php og rediger her (jeg vil tro det er linie 27 der giver det link).

eyeofra
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by eyeofra » Fri Feb 04, 2011 3:50 pm

Okay.. super..
Rigtig mage tak..

Locked

Return to “Template, CSS og Design”