Problemer med SG_Summer

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderator: b-ronnow

Locked
mortenbv
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Problemer med SG_Summer

Post by mortenbv » Mon Apr 04, 2011 12:19 pm

Hejsa.
Jeg er meget ny i Joomla og har lige hentet templatet sg_summer til en hjemmeside jeg skal prøve at lave lidt på (elm.dk). Jeg har forskellige problemer med at få det til at virke som jeg gerne vil have det til.

For det første ser det godt nok ud i firefox, men i Chrome ryger teksten i midter-sektionen længere ned på siden og IE har samme problem, men har desuden problemer med at vise top-billedet med tekst rigtigt.

Derudover er planen at der skal laves rullemenuer på siden. Har prøvet forskellige ting, men er ikke så trænet så heldet har ikke været med mig.

Jeg ved det er meget, men håber I kan hjælpe mig.

Mvh Morten BV

solsikkehaven
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Problemer med SG_Summer

Post by solsikkehaven » Mon Apr 04, 2011 12:24 pm

Når du ikke har det store indblik (endnu !) i Joomla og template design, synes jeg du skal vælge den sikre løsning og indkøbe en template (et design) der fra starten virker i de mest brugte browsere. Der findes en del template-clubs på nettet, hvor du for meget få penge kan indkøbe disse. F.eks. RocketTheme, shape5, Joomlart, yootheme, gavick osv.

Det er ikke sådan at jeg skal fraråde dig at gå videre med dit eksisterende projekt, jeg vil bare giv dig en anbefaling der måske for få usd kan få dit projekt i mål hurtigt og smidigt. Så tag det som ren brainstorming :-)
Morten Knudsen
http://mortenknudsen.dk - WordPress hjemmesideløsninger til vestjyske virksomheder og foreninger
http://wpguru.dk - WordPress Guru - tips & tricks til WordPress

mortenbv
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Re: Problemer med SG_Summer

Post by mortenbv » Mon Apr 04, 2011 3:36 pm

Det er fordi jeg rigtig godt kunne tænke mig at lære noget mere om det.:) Jeg prøver at lære noget om at ændre i dem. Det vigtigste på det her tidspunkt er at jeg finder ud af hvordan jeg får flere emner i topmenuen (glemte jeg vist at skrive før) og at få billedet til at fungere i IE. Det er ellers et færdig-template (mere eller mindre), så vil se om jeg ikke kan arbejde frem mod det sidste.

Locked

Return to “Template, CSS og Design”