Baggrund billede og baggrundsblok

Her kan du spørge om hjælp til design, templates og css.

Moderator: b-ronnow

Locked
jumm
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Fri Oct 28, 2011 10:43 pm

Baggrund billede og baggrundsblok

Post by jumm » Tue Mar 20, 2012 4:49 pm

Jeg har forsøgt at få mit Joomla site til at have et baggrundsbilledebillede der fylder hele skærmen og derudover et felt i midten der indeholder sitets indhold (menuer, content m.v.) i de forskellige positioner.
Jeg har forsøgt at lave det i min eget simple skabelon ved at placere et baggrundsbillede billede i html-elementet i CSS for skabelonen.
Dernæst har jeg så defineret området Joomla faktisk skal arbejde i ved at definere body delen af CSS til en bestemt bredde og fast baggrundsfarve. Joomla positionerne placeres nu som de skal (positioner top, left, right og content), men de optræder på baggrundsbilledet fra html definitionerne og ikke body definitionen.
Jeg har så i stedet forsøgt at oprette et <div id="pages"> lige efter <body> og slutte den lige før </body> og tilsvarende flytte CSS definitionerne fra body til pages. Det giver præcist samme resultat.
Jeg kan godt give <div> omkring positionerne en fast farve i CSS, men det giver ikke helt det samme helhedsbillede.
Jeg har forsøgt at gøre det samme udenfor Joomla og der virker det OK.
Det er som om Joomla henter baggrunde fra html laget og ignorerer andre baggrunds definitioner.
Hvad gør jeg galt og er der en løsning?

PRoCoN
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 154
Joined: Fri Sep 29, 2006 10:08 am
Location: Denmark
Contact:

Re: Baggrund billede og baggrundsblok

Post by PRoCoN » Sat Mar 31, 2012 6:01 pm

Har du mulighed for at give et link til testsiden?
bagge-web.dk & zirkel.dk


Locked

Return to “Template, CSS og Design”