Meta Keywords - trækker de ned?

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
kristian k
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sun May 17, 2009 10:49 pm

Meta Keywords - trækker de ned?

Post by kristian k » Sun May 17, 2009 11:04 pm

Jeg har brugt meta keywords på mit site for at få mere præcise resultater på den interne søgemaskine.
Nu sad jeg her til aften og læste en fyr der havde skrevet 58 punkter om SEO. Hvor sidste punkt starter:
...Dette er punktet, som de totalt uvidende om søgeoptimering ELSKER.
Dette tag er den MEST misforståede ting, jeg har oplevet omkring søgeoptimering overhovedet....At bruge tid på at finde alle de vigtige søgeord, som DU gerne vil rankes på og skrive dem i dine
keywords tags er det VÆRSTE du kan gøre......Men hvis du har søgeord i dine Keywords tags, som IKKE kan findes på din hjemmeside, så
løber du en lille risiko for at blive trukket NED, da Google ser det som et forsøg på at SPAMME.
Okay, hårde ord. Jeg konkluderer at jeg er totalt uvidende! En velvalgt description og et par gode metaord troede jeg nu var meget godt på forsiden.

Men, jeg har brug for at have en masse ord i metaen, da folk ofte ikke ved hvad de ting de søger på hedder. Det var ikke for brug til Google, jeg mente ikke Google primært brugte keywords, hvis man havde over 2-3 stykker, men meta description (som er velvalgt).
Jeg vil heller ikke til at tilføje alle de forkerte betegnelser i artiklerne, da en fejl ikke bliver bedre af at blive gentaget, og det da i større grad vil være spam.

Hvad mener I? Trækker de decideret ned? Hvis ja, kan man gøre således at kun den interne joomla søgemaskine kan finde dem?
Last edited by kristian k on Tue May 19, 2009 7:49 pm, edited 1 time in total.

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by tresan » Mon May 18, 2009 5:07 am

Google bruger som udgangspunkt slet ikke keywords med mindre der ikke findes andre parametre som beskriver dine side retvisende.

Kommer du generelt set over ca. 8 keywords så er der en risiko for at antallet af keywords begynder at tælle som "keyword stuffing" og så trækker det rigtigt nok ned - men ellers så ignoreres keywords bare af Google hvorimod flere andre søgemaskiner rent faktisk stadig bruger dem.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

kristian k
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sun May 17, 2009 10:49 pm

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by kristian k » Mon May 18, 2009 8:59 am

ok

369874123
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sat Oct 11, 2008 3:34 pm
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by 369874123 » Sat Sep 12, 2009 4:02 pm

kristian k wrote:Jeg har brugt meta keywords på mit site for at få mere præcise resultater på den interne søgemaskine.
Nu sad jeg her til aften og læste en fyr der havde skrevet 58 punkter om SEO. Hvor sidste punkt starter:
...Dette er punktet, som de totalt uvidende om søgeoptimering ELSKER.
Dette tag er den MEST misforståede ting, jeg har oplevet omkring søgeoptimering overhovedet....At bruge tid på at finde alle de vigtige søgeord, som DU gerne vil rankes på og skrive dem i dine
keywords tags er det VÆRSTE du kan gøre......Men hvis du har søgeord i dine Keywords tags, som IKKE kan findes på din hjemmeside, så
løber du en lille risiko for at blive trukket NED, da Google ser det som et forsøg på at SPAMME.
Okay, hårde ord. Jeg konkluderer at jeg er totalt uvidende! En velvalgt description og et par gode metaord troede jeg nu var meget godt på forsiden.

Men, jeg har brug for at have en masse ord i metaen, da folk ofte ikke ved hvad de ting de søger på hedder. Det var ikke for brug til Google, jeg mente ikke Google primært brugte keywords, hvis man havde over 2-3 stykker, men meta description (som er velvalgt).
Jeg vil heller ikke til at tilføje alle de forkerte betegnelser i artiklerne, da en fejl ikke bliver bedre af at blive gentaget, og det da i større grad vil være spam.

Hvad mener I? Trækker de decideret ned? Hvis ja, kan man gøre således at kun den interne joomla søgemaskine kan finde dem?
Du skal ikke bekymre dig så meget om at blive trukket ned, snarere om du spilder din tid. Hvis der er en række nøgleord som du gerne vil kunne findes på i Google, så prøv på den ene eller på den anden måde at få dem med i den synlige tekst.

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by tresan » Sat Sep 12, 2009 10:32 pm

Keywords måles i meta dataen seperat.

Er der mere end ca. 8 ord og er der systematisk brugt mange keywords på et site i metadataen så kan det klassificeres som keyword stuffing og så vil straffen være promte hos flere søgemaskiner hvis man klassificeres der.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

369874123
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Sat Oct 11, 2008 3:34 pm
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by 369874123 » Sat Sep 12, 2009 11:01 pm

tresan wrote:Keywords måles i meta dataen seperat.

Er der mere end ca. 8 ord og er der systematisk brugt mange keywords på et site i metadataen så kan det klassificeres som keyword stuffing og så vil straffen være promte hos flere søgemaskiner hvis man klassificeres der.
Det er da noget pladder. Og hvor har du dette tal fra (8)?
Jeg ville personligt ikke være det mindste bekymret for at tilføje 50 keywords til min meta date.

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by tresan » Sun Sep 13, 2009 11:14 am

Vi har set sider som rangere udelukkende på meta keywords er fyldt op med keywords - de rangere ret højt fordi der ikke er andet er måle på - indtil de altså bonges for keyword stuffing i meta data.

Du kan finde millioner af artikler om emnet - såvel keyword stuffing som meta keywords. Så hvis du ikke har styr på tingene så er Google da din ven (med 6.5 millioner hits på de 2 emner).

Derudover så er det med søgemaskineoptimering så enkelt at hvis du har 2 søgeord på en side så har du 2 søgeord du arbejder strategisk med som skal "dele værdien" af indholdet i forhold til de 2 søgeord - Smider du 50 søgeord i meta keywords og arbejder med 50 søgeord så bør det være logik for burhøns at du skal dele værdien op i flere og dermed reduceres styrken eller rettere den vægt hvormed de beregnes når den samlede vægtede scorer for en side beregnes af søgemaskinerne i forhold til et konkret søgeord eller søgesætning.

Så du smider bare 50 keywords ind og så skal vi andre nok tage de bedste placeringer når dit domæne pludselig ryger ud til check og du deklasseres i SERPS.
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

haileo
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Tue Sep 29, 2009 7:51 pm

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by haileo » Tue Sep 29, 2009 7:59 pm

Jeg bruger ikke selv keywords, men jeg ved at mange af de store sider gør, og de ranker da som regel meget godt!? Så kan ikke se det skulle være et problem.

User avatar
zimmik
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2096
Joined: Thu Aug 18, 2005 12:57 pm
Location: Skanderborg, Denmark
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by zimmik » Wed Sep 30, 2009 8:02 pm

Google bruger ikke meta keywords, overhovedet! Hvordan kan jeg være så sikker på det? Fordi Google selv har sagt, at de ikke gør. Dermed ikke sagt, at det er spild af tid at indsætte keywords, for det kan muligvis stadig have en betydning for placeringen i fx Bing.

Læs en uddybende forklaring på Googles webmasterblog: http://googlewebmastercentral.[URL banned]. ... a-tag.html
// Simon Milling Mikkelsen

Husk!: Google, og forummets søgefunktion er din ven!

User avatar
tresan
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1010
Joined: Thu Feb 09, 2006 3:00 pm
Location: Odense - DK
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by tresan » Wed Sep 30, 2009 11:50 pm

tresan wrote:Google bruger som udgangspunkt slet ikke keywords med mindre der ikke findes andre parametre som beskriver dine side retvisende.
Ja det var vist også det jeg skrev ;)
Ronni K. G. Christiansen (@redwebdk)
http://www.redcomponent.com/ - One big family of Joomla extentions & templates
http://redweb.dk - Joomla Webdesign & Development
redHOST.dk - 100% Joomla Webhotel - Dansk support med Joomla viden!

User avatar
zimmik
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2096
Joined: Thu Aug 18, 2005 12:57 pm
Location: Skanderborg, Denmark
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by zimmik » Thu Oct 01, 2009 3:00 pm

Yes yes... Det havde jeg ikke lige set... Men det er altid rart at få tingene slået fast med syvtommesøm :) ... eller i det her tilfælde, videoer/blogindlæg fra Google ;)
// Simon Milling Mikkelsen

Husk!: Google, og forummets søgefunktion er din ven!

lille-web
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 789
Joined: Tue Jul 04, 2006 4:00 pm
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by lille-web » Sat Oct 03, 2009 8:34 am

Google bruger ikke keywords ..... nej det skriver de.
Så kan vi vælge at tro på det eller ej.
Men hvad hvis de begynder igen i morgen eller om et halvt år?

Derfor kan det selvfølgelig altid betale sig at udfylde sine meta-informationer med omhu og ikke bare springe over hvor gæret er lavest.

Med gode title-tag, overskrifter, brødtekst og meta-description og -keywords har man gjort sit til et ordentligt resultat.
Det ville også være grotesk at undlade keyword når nu andre søgemaskiner faktisk bruger dem!
Morten
Lille-web WEbdesign - Hjemmesider i et stilfuldt webdesign.

mortenstorgaard
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Mon Mar 29, 2010 3:39 pm
Location: Denmark
Contact:

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by mortenstorgaard » Mon Mar 29, 2010 3:56 pm

zimmik wrote:Google bruger ikke meta keywords, overhovedet! Hvordan kan jeg være så sikker på det? Fordi Google selv har sagt, at de ikke gør. Dermed ikke sagt, at det er spild af tid at indsætte keywords, for det kan muligvis stadig have en betydning for placeringen i fx Bing.

Læs en uddybende forklaring på Googles webmasterblog: http://googlewebmastercentral.[URL banned]. ... a-tag.html
Denne blog er en genial kilde til at blive klogere på alt dette helt generelt! Jeg har lige fundet den og set en masse videoer... det er jo fedest at lære det fra Google selv :)
Morten Storgaard
http://www.sumopix.com

Evalunation
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 7
Joined: Thu Jul 16, 2009 8:59 pm

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by Evalunation » Wed May 12, 2010 2:02 pm

haileo wrote:Jeg bruger ikke selv keywords, men jeg ved at mange af de store sider gør, og de ranker da som regel meget godt!? Så kan ikke se det skulle være et problem.
Meta keywords kan også bruges til at lave relaterede links, som mange aviser f.eks. gør eller til interne søgefunktioner, så det er ikke nødvendigvis for at please søgemaskiner når der bruges meta keywords.

mr-rolf
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Tue Jan 18, 2011 9:34 am

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by mr-rolf » Wed Feb 23, 2011 2:03 pm

Jeg bruger heller ikke mange kræfter på meta-søgeord.
Tilgengæld kunne mange godt trænge til at bruge lidt mere tid på meta-beskrivelsen! Det gør nemlig en forskel at skrive en god kort tekst der.

anojoomous
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 6139
Joined: Sat Nov 18, 2006 12:29 pm

Re: Meta Keywords - trækker de ned?

Post by anojoomous » Wed Feb 23, 2011 4:39 pm

Hej Rolf

Mon ikke Kristian har fået løst sit problem? Der er ingen grund til at åbne gamle tråde for at sprede dine links. Bidrag i stedet til aktuelle problemer.


Locked

Return to “SEO”