grundlæggende søgemaskineoptimering

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
3kilo
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

grundlæggende søgemaskineoptimering

Post by 3kilo » Tue Jul 13, 2010 2:36 pm

Hej,
Jeg sidder og roder med sitet 3730.dk og vil gerne vide mere om søgemaskineoptimering. Lad det være sagt med det samme - jeg er helt på bar bund og bange for at øddelægge noget på mit site. Så hvordan kommer man godt og sikkert igang? Findes der nogle grundlæggende guides, komponenter eller moduler som kan hjælpe en på rette vej?
Håber nogle kan hjælpe
Referencer:
3730.dk - sommerhusudlejning på Bornholm

AzureX
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: grundlæggende søgemaskineoptimering

Post by AzureX » Fri Jul 30, 2010 5:08 pm

Det er absolut ikke nemt at søgeoptimere Joomla for begyndere.

Dog er der nogle komponenter der kan hjælpe dig langt hen ad vejen. Jeg vil anbefale dig at bruge sh404sef. Det er blevet en commerciel komponent, men der findes hvis stadig en gammel gratis version derude et sted som fungerer fint.
Last edited by Gadensgaard on Fri Jul 30, 2010 5:17 pm, edited 1 time in total.
Reason: Redigeret da forumregler ikke tillader selvpromovering.

Gadensgaard
Joomla! Champion
Joomla! Champion

Post by Gadensgaard » Fri Jul 30, 2010 5:17 pm

Helt uenig Joomla! er ikke sværere at søgemaskineoptimere end alle andre systemer.

Grundlæggende handler søgemaskineoptimering om tekst, og selvfølgelig skal den tekniske platform også være iorden. Joomla! er godt med langt hen ad vejen, og installerer man SH404SEF er man rigtig godt kørende i forhold til teknisk SEO.

AzureX
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by AzureX » Fri Jul 30, 2010 6:36 pm

Jeg vil nu holde fast i min mening:)..

Ja med sh404sef erkender jeg at man er nået 90% af vejen, og så er resten jo ret simpelt... man der er mange tricky ting med konflikt af meta opsætning i sh404sef og hvis man heller vil gøre det selv manuelt. Der skal man ind og deaktivere denne del af sh404sef evt.

Derudover er der en masse sef urls der kan [ censored ] up hvis man sletter artikler og hvis man roder rund i sine interne linkbuilding.

For mig er det ikke noget problem, jeg siger bare at jeg godt kunne forestille mig at det er uoverskueligt som nybegynder at kaste sig over.. især uden sh404sef... så skal man til at rode med .htaccess osv

Locked

Return to “SEO”