Noget i Googles algoritme jeg ikke forstår

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
Dyrlaegen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Noget i Googles algoritme jeg ikke forstår

Post by Dyrlaegen » Wed Jan 12, 2011 3:09 pm

Jeg søger at forstå Google lidt bedre - måske kan nogle af jer hjælp? Jeg har ikke så meget held med Googles eget forum, så nu går det ud over jer i stedet.

Hvordan kan man rangere i toppen med ét søgeord uden at være inden for de første 100 med en grammatisk variation af samme ord? Det er fair nok, at man ikke bare ligger i toppen automatisk på begge varianter, men ligefrem at være helt usynlig?

Mit eget eksempel: Jeg ligger normalt rigtig godt i søgning på "dyrlægen". Jeg har arbejdet bevidst på at komme frem på "spørg dyrlægen" og har ført en topplacering på "dyrlægen" med sig. Det er jeg meget taknemmelig for.

Dog er jeg helt usynlig på "dyrlæge". Det er som sagt ok, ikke at være oppe i toppen, men ordet er ikke helt irrelevant for mit indhold og jeg bruger det også en del i min tekst. Jeg synes det bliver rigtig uforståeligt, når jeg kigger på hvilke sider jeg er overhalet af på side 6 og 7. Det er nogle virkelig tamme sider imellem.

Har Google ikke fundet ud af at de to ord er næsten ens? Eller hvad er det, jeg ikke har forstået?

Mvh Søren P
Admin for http://spoergdyrlaegen.dk/ - dyrlægens videobrevkasse

Locked

Return to “SEO”