Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
hafri
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Tue Nov 13, 2012 1:36 pm

Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Post by hafri » Tue Nov 13, 2012 1:46 pm

Jeg har fået installeret Sh404SEF til Joomla, som jeg har hørt skulle være godt til at arbejde med SEO.

Mit ønske med dette var et brugervenligt plug-in hvor jeg bl.a. selv kan lave 301 redirects ift. udvalgte sider.
Det der sker, er så at Sh404SEF automatisk laver alle url’er om til noget mere enkelt. I udgangspunktet sikkert fint, bortset fra at ingen af hjemmesidens 800 sider længere kan findes ved søgninger på Google. Eller sagt med andre ord - ved søgning kommer de forskellige links op som de plejer, men alle sammen peger nu blot på forsiden.

Hvad gør jeg her?
1. Er det virkelig rigtigt, at man ikke kan slå denne funktion fra med automatisk omdøbning af url’er i Sh404SEF - og så stadig have mulighed for at lave redirects manuelt / bruge de andre funktioner i plug-in’en?
2. Hvis jeg slår funktionen til – skal jeg så selv gå ind manuelt og lave 301 redirects i plug-in’en for 800 sider…?? Ville være smart hvis der kan laves en automatisk redirect i Joomla for alle sider…
3. I hvor lang tid bliver jeg ’straffet’ i søgninger, hvis jeg lader være? Vores hjemmesideudvikler sagde en uges tid….?? Og er det rigtigt at Google ser det som duplicate content?

Vores hjemmesideudvikler har ikke særlig kendskab til SEO og kan ikke guide mig. Og jeg har ingen teknisk kunnen på området.

jespersolund
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 8
Joined: Mon Sep 03, 2012 2:35 pm

Re: Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Post by jespersolund » Tue Nov 20, 2012 11:53 am

3: Du mister utrolig meget værdi hvis du ikke får oprettet redirects fra de gamle urls til de nye, hvis du har indgående links til de undersider. Skynd dig at få styr på det.
Please read the Forum rules regarding signatures: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=65

hafri
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Tue Nov 13, 2012 1:36 pm

Re: Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Post by hafri » Fri Nov 23, 2012 5:17 pm

Tak for dit svar, Jesper. Jeg har slået funktionen Enable URL optimization fra, og dermed beholdt mine gamle url'er, men jeg vil utrolig gerne bruge de øvrige muligheder i plug in'et. Det virker ikke, som jeg kan det, når funktionen er slået fra...

Det er vel ingen vej udenom end at bide i det sure æble, enable funktionen og få lavet 'aliases'/redirects på alle 'døde' indgående links fra eksterne sider.
Men så kom jeg også at tænke på alle mine egne interne links... De skal vel så også rettes manuelt..??

fjernsyn01
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Mon Nov 22, 2010 12:06 pm

Re: Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Post by fjernsyn01 » Sun Nov 25, 2012 11:59 pm

Både ja og nej. Har du lavet 301 redirect så fortæller du jo siden er flyttet permanent så du burde ikke miste noget værdi da google er klar over at siden er flyttet fra den gamle url til den nye. Var jeg dig så slår jeg sh404sef fra arbejder med at lave alle redirects på siden. Når du så er færdig så slår du sh404sef til igen og så burde det hele spille fra start uden du bliver straffet mere end højst nødvendigt. Det optimale som du kan få ud af det. Du får ca 70 procent af linkværdien med ved brug af 301 redirect og er betydelig mere end 0 :-)

frydendal
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 215
Joined: Wed Dec 14, 2005 12:05 pm
Contact:

Re: Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Post by frydendal » Fri Dec 07, 2012 12:24 pm

Kan du ikke bruge den indbyggede funktion/komponent til omgiagering af links?
Please read the Forum rules regarding signatures: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=65

frisor999
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 7
Joined: Sun Nov 11, 2012 9:12 am
Contact:

Re: Sh404SEF - skal jeg bruge 'hele pakken'??

Post by frisor999 » Wed Aug 14, 2013 9:11 am

fjernsyn01 wrote:Du får ca 70 procent af linkværdien med ved brug af 301 redirect og er betydelig mere end 0 :-)
Det er ret meget. Er du sikker på det?
Please read the Forum rules regarding signatures: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=65


Locked

Return to “SEO”