Joomla som CMS - SEO indstillinger

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
mogens_J
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Fri Dec 18, 2015 11:09 pm

Joomla som CMS - SEO indstillinger

Post by mogens_J » Fri Dec 18, 2015 11:19 pm

Hej Alle.

Jeg sidder p.t som webudvikler og arbejder med et website der er lavet custom (bare bøvlet at finde rundt i) Tænker der at jeg vil flytte websitet (https://justmoney.dk/) over i enten Joomla eller wordpress.

Synes generelt ikke om wordpress, så overvejer derfor i stedet joomla, men har jeg samme SEO muligheder her.

Altså:

1. Mulighed for at indsætte canonical tags
2. Udfylde custom title tags, meta desc
3. Indsætte rich snippets


Det er nemlig okay nemt i wordpress vha. plugins ved jeg, men er der også plugins til det i joomla (hvis, kan nogen så henvise mig til dem?)

Dbh.
Mogens

Fier72
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Fri Jun 02, 2017 6:22 pm

Re: Joomla som CMS - SEO indstillinger

Post by Fier72 » Fri Jun 02, 2017 6:32 pm

Hej Mogens

Jeg ved godt, at dit spørgsmål er af ældre dato, men jeg svarer alligevel, så andre måske kan få glæde af svaret.

Ja, der findes en hel del plugins (eller extensions, som Joomla kalder det) i Joomla også, men slet ikke nær så mange som i Wordpress.

Jeg arbejder selv meget med Wordpress, hvilket jeg er utrolig glad for, og rent SEO mæssigt er systemet rigtig godt.

Sjov nok har jeg selv udviklet noget for et par kunder inden for online lån. Det er et par år siden, men jeg kan se, at de stadig lever i bedste velgående. , og jeg kan se, at de begge stadig kører Wordpress.

Nå, men tilbage til dit spørgsmål - jeg vil sige, at du har samme muligheder i Joomla som i Wordpress. Joomla er dog et lidt mere komplekst system at arbejde i, men det er relativt hurtigt at lære.

Håber mit svar kunne bruges.

Vh. Hans
Last edited by b-ronnow on Tue Jul 11, 2017 1:09 pm, edited 1 time in total.
Reason: Links er fjernet, da de ikke overholder regler for forum

Claus G
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Fri Jun 16, 2017 3:22 pm

Re: Joomla som CMS - SEO indstillinger

Post by Claus G » Fri Jun 16, 2017 3:27 pm

Jeg bruger også wordpress på min hjemmeside http://www.as-polering.dk Har overvejet og skifte til joomla også, men hvordan er jeres erfaring med hosting. Har hørt fra flere at det er tungt for de fleste web hoteller. Ville i anbefale at man skifter til joomla eller skal jeg bare holde det til wordpress. Det der trækker i mig til og skifte er de flotte finish man kan få i joomla


Locked

Return to “SEO”