Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
StigThomsen
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Wed Apr 06, 2016 4:35 pm
Contact:

Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Post by StigThomsen » Wed Apr 06, 2016 4:43 pm

Hej Forum,

Jeg har et website

Code: Select all

https://pricemarket.dk
som jeg har lavet i Wordpress, da det er der jeg har min "force" - det er dog ikke noget at råbe hurra for. Jeg synes de moduler og plugins man kan finde til Wordpress er svære at benytte og kræver oftest at man køber dyrere versioner før man får det fulde ud af dem.

Mit spørgsmål er så til jer, er det lettere at gå til Joomla når man ser på både templates, plugins osv, sammenlignet med Wordpress?

Herudover, hvor SEO venligt er Joomla kontra Wordpress? Er der samme muligheder for at indsætte canonical URL's? :geek:

Kan I kære forum, komme med nogle ideer og pros/cons for hvad der taler for det ene og det andet, det ville jeg sætte stor pris på.

Mvh

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Post by littlejohn » Thu Apr 07, 2016 8:52 pm

Lettere?
Altså - Tingene hænger jo sammen og man kan godt komme ud i javascript konflikter eller manglende understøttelse (læs: styling) af komponenter, men jeg synes ikke det er så slemt længere som det tidligere har været.

Fordelen ved at udvidelser er delt op virker dog soleklar. Til gengæld kan det tage noget tid at lære menuerne at kende, og dér gør man nok klogt i at bruge lidt tid på en SEO komponent også.

Men ellers; Jeg synes at den lidt hårdere opdeling gør det relativt let at overskue et site (når man først har forstået strukturen), og systemmæssigt er det virkeligt fleksibelt.
Kan man html/php til husbehov (aka skabelonrettelser) og har man tiden til at lære systemet, kan man komme rigtig langt.

I samme boldgade: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f ... &p=3386657
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

minstudent
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Wed Sep 02, 2015 1:19 pm
Contact:

Re: Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Post by minstudent » Sat Jun 11, 2016 8:23 am

Hej Stig

Jeg må sige, jeg er virkelig vild med Joomla, men Wordpress begynder at vinde ind på mig :)
Faktisk synes jeg wordpress GUI mv. er nemmere at finde rundt i, og det er lettere hurtigt at publicere noget.

Mulighederne for canonical er det samme mere eller mindre. Du kan altid "hard" kode det ind, da der er editor i begge systemer.

De bedste hilsner
Christian

jjdenmark2
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Fri Oct 14, 2016 9:21 am

Re: Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Post by jjdenmark2 » Fri Oct 14, 2016 9:38 am

Som udgangspunkt er jeg helt klart mest til Wordpress og ser den store gevinst i udbredelsen og dermed flere udviklere på plugin og template siden.

Hastigheden kan jeg på langt de fleste WP templates få højere end i Joomla, men det afhænger naturligvis meget af template valg.

Herudover oplever jeg med jævne mellemrum problemer med at få diverse SEO plugins til at opfører sig som tilsigtet i Joomla - hvor det ofte kræver kodeændring for at få det til at spille.

Det oplever jeg ikke i Wordpress.

De plugins jeg anvender til SEO i WP er:

Include RSS
SEO by Yoast
WP smush
WP Rocket på phh 7+ server eller W3 total cache

Det giver dig en hurtig SEO optimeret teknisk korrekt opsætning.

Du kan eventuelt læse lidt om SEO og WP her:
[Moderator note: Link fjernet i henhold til forumreglerne: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=8&t=65 ]

XPRTMIKAEL
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 23
Joined: Wed Jan 11, 2017 9:49 am

Re: Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Post by XPRTMIKAEL » Wed Jan 11, 2017 11:26 am

Altså jeg fortrækker wordpress, men når man arbejder med seo kan man ikke undgå at bruge alle mulige forskellige cms systemer.
Som jjdenmark2 skriver så har wordpress nogen utrolige gode plugins til at gøre det utrolig brugervenligt og lave seo.

madslundholm
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 3
Joined: Sun Sep 23, 2018 2:40 pm

Re: Har Joomla lettere templates end Wordpress?

Post by madslundholm » Sun Sep 23, 2018 2:48 pm

Jeg har også kun gode erfaringer med SEO i Wordpress. Særligt det velkendte plugin, SEO by Yoast, fungerer rigtig godt, og kombineret med den betalte udgave af WP fastest cache har man en solid start.


Locked

Return to “SEO”