Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Alt om søgemaskine optimering og brugervenlige URLs

Moderator: b-ronnow

Locked
Elprebsi
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Tue Sep 13, 2016 7:26 am

Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by Elprebsi » Tue Sep 13, 2016 7:42 am

Hej med jer Joomla-eksperter

Jeg er med til at drive et par hjemmesider, hvor danske forbrugere har mulighed for at sammenligne diverse finansielle produkter som eksempelvis lån, forsikringer, a-kasser og boliglån.

Her er det naturligvis en forholdsvis vigtig faktor for os, at vi kan generere noget trafik på organisk vis gennem søgemaskinerne.

Vi overvejer at skifte vores CMS og her er Joomla naturligvis en mulighed.
Er der nogle herinde, der kan svare på følgende spørgsmål:
- Hvad er fordelene ved Joomla frem for eksempelvis WP og Umbraco når det komemr til ting som:
- Muligheder for at custommize designe og content
- Muligheder for at gøre sitet hurtigt
- Muligheder for API integrationer.

Hvis det kan hjælpe tuil svarene, så er siden blandt andet disse:

[mod note: Advertising links removed according to forum rules]
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=8&t=65
Håber på, I kan hjælpe.

Stil gerne uddybende spørgsmål.

Fisker
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Fri Jun 02, 2017 6:45 pm

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by Fisker » Fri Jun 02, 2017 6:56 pm

Hej

Jeg arbejder både med Joomla og Wordpress, og jeg vil sige, at den helt klare fordel ved Joomla er den mindre risiko for hacking.

Ved Wordpress skal man tænke sig godt om, før man installerer et plugin, og de plugins, som man allerede har installeret, skal man sørge for at holde opdateret.

Jeg har selv udviklet en del prissammenligningssider inden for bredbånd, a-kasser, mobilabonnementer og lån i både Wordpress og Joomla. Denne side om lån: [link removed] udviklede jeg i Joomla, men de har siden flyttet den over i Wordpress - hvorfor ved jeg ikke.

Jeg vil sige, at hvis du har en lille smule forstand på kodning, så skal du vælge Joomla. Det er et super hurtigt system, hvor du kan customize alt det, du har brug for.

Begge CMS systemer er gode, men min favorit er Joomla.

konst-galleri
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Mon May 08, 2017 5:07 pm
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by konst-galleri » Fri Jul 28, 2017 8:47 pm

Da SEO mest af alt handler om gode backlinks, tekst og hastighed på ens side, så tror jeg ikke, at der er den store forskel de forskellige CMS'er imellem :)

User avatar
Niels klint
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Thu Mar 04, 2010 2:42 am
Location: Denmark
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by Niels klint » Fri Jul 28, 2017 9:18 pm

konst-galleri wrote:Da SEO mest af alt handler om gode backlinks, tekst og hastighed på ens side, så tror jeg ikke, at der er den store forskel de forskellige CMS'er imellem :)
Som Fisker skriver, er der rigtig mange muligheder med Joomla, hvis man kan kode lidt. Med nogle få overskrivninger kan man optimere flere elementer, som kan hjælpe med SEO.

konst-galleri
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Mon May 08, 2017 5:07 pm
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by konst-galleri » Sat Jul 29, 2017 7:51 pm

Hvad tænker du helt specifikt på man kan optimere med et givent CMS i forhold til et andet? Jeg vil ikke mene, at SEO er grunden til at man skal fravælge et givent CMS, idet de parametre, der virkelig tæller er noget, som kan laves på dem alle.

User avatar
Niels klint
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Thu Mar 04, 2010 2:42 am
Location: Denmark
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by Niels klint » Sun Jul 30, 2017 12:16 am

konst-galleri wrote:Hvad tænker du helt specifikt på man kan optimere med et givent CMS i forhold til et andet? Jeg vil ikke mene, at SEO er grunden til at man skal fravælge et givent CMS, idet de parametre, der virkelig tæller er noget, som kan laves på dem alle.
PageSpeed er allerede et væsentligt parameter for Google. Og det bliver endnu vigtigere, når Google for alvor implementerer Mobile First - se mere her https://klintwebdesign.dk/webdesign/res ... bile-first, som betyder, at alle sider udelukkende bliver indekseret efter visning på en mobil browser.

Ved få og enkle overskrivninger kan du f.eks. tilføje Open Graph og Stukturerede Data uden brug af moduler eller plugins.

Hver eneste udvidelse, som skal eksekveres når en side vises, er en ekstra belastning af hostens server - og derfor med til at gøre siden langsommere.

konst-galleri
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Mon May 08, 2017 5:07 pm
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by konst-galleri » Sun Jul 30, 2017 12:59 pm

Men er de fleste CMS'er ikke allerede mobil-venlige? Alle dem jeg har arbejdet med, er i hvert fald :)

User avatar
Niels klint
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Thu Mar 04, 2010 2:42 am
Location: Denmark
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by Niels klint » Sun Jul 30, 2017 9:46 pm

Det er ikke et spørgsmål om mobilvenlighed i forhold til visningen. Det er hastigheden, som får større betydning, når siderne kun indekseres til mobil browser.

konst-galleri
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 25
Joined: Mon May 08, 2017 5:07 pm
Contact:

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by konst-galleri » Sat Aug 12, 2017 8:44 pm

Helt enig. :)

QuoteMe
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri Apr 20, 2018 10:16 pm

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by QuoteMe » Fri Apr 20, 2018 11:02 pm

Nogen der har erfaringer med SEO på Joomla i forhold til Shoporama?

Simon_J
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Wed Mar 28, 2018 2:50 pm

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by Simon_J » Wed May 16, 2018 3:57 pm

Der er helt klart forskellige holdninger til Joomla og SEO, men mener bestemt ikke det er på den baggrund af systemet bør vælges. Det skal være af andre årsager.

For på SEO-fronten, findes der flere gode alternativer, som jeg personligt mener står stærkere. Og jeg har efterhånden arbejdet med en del forskellige CMS systemer.

ThomHenriksen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 12
Joined: Tue Jul 10, 2018 5:27 am

Re: Hvordan er Joomla ift. blandt andet SEO

Post by ThomHenriksen » Mon Jul 16, 2018 1:31 pm

Niels klint wrote:Det er ikke et spørgsmål om mobilvenlighed i forhold til visningen. Det er hastigheden, som får større betydning, når siderne kun indekseres til mobil browser.
Delvist enig :)
Google er begyndt at launche mobilefirst indexing, hvilket må betyde at det er vigtigt at ens hjemmeside er responsiv til de forskellige platforme? Dog er jeg helt enig i, at hastigheden også er en super-vigtig faktorer :)


Locked

Return to “SEO”