Kan geen templates/extensions installeren - Mijn Domein

Installatie van Joomla! 1.5.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
fatamorgana
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Dec 04, 2010 7:44 am
Contact:

Kan geen templates/extensions installeren - Mijn Domein

Post by fatamorgana » Tue Jan 25, 2011 8:35 am

Voordat ik meteen een verwijzing krijg naar de zoekmachine:
Ik heb gezocht maar ben al 2 dagen bezig en kan het niet exact vinden.
Daarbij wordt "Mijn Domein" niet gemoemd op de engelstalige forums dus probeer het hier maar even.

Ik heb voor het eerst Joomla! 1.5 geinstalleerd in een testmap van mijn subdomein:
http://radio.derest.net/test/
Volgens de beschrijving die Mijn Domein zelf geeft:
http://nieuws.mijndomein.nl/2009/08/30/ ... ms-joomla/

Zo ver zo goed lijkt het maar ik kan dus geen enkele module installeren, geen template, niets.
Moet iets mis zijn dus bij de FTP-instellingen of rechten van de mappen?

Bij de eerste installatie-optie (Upload bestand) krijg ik de fout:
JFolder::create: Infinite loop detected
JFTP::connect: Could not connect to host "ftp.derest.net" on port 21
Alle FTP-handelingen met Mijn Domein gaan verder goed en de (standaard) poort 21 stond ook bij de installatie gewoon correct!

Bij de tweede (Install from directory):
Please enter a package directory
Ik heb de /tmp nog geprobeerd te wijzigen (zoals ik in een topic ergens las) naar de volledige root van de /tmp map maar dan krijg ik weer de poort 21 melding.
Ik heb de template-map nog direct onder /public/tmp gezet (waar ik 777 op heb gezet):
Krijg ik een proxy-error...

Verder heb ik nog het aangepaste htacces.txt gewijzigd naar .htacces maar zonder zichtbaar verschil.

Eigenlijk ben ik al zo lang bezig dat ik misschien dingen over het hoofd ga zien maar ik hoop dat er iemand is met dezelfde ervaringen en me een gouden tip kan geven.

Bij voorbaat dank!

User avatar
fatamorgana
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Sat Dec 04, 2010 7:44 am
Contact:

Re: Kan geen templates/extensions installeren - Mijn Domein

Post by fatamorgana » Tue Jan 25, 2011 11:26 am

Ok, kan al goed nieuws melden!
Van Mijn Domein zelf kreeg ik zojuist al een antwoord.
Er is blijkbaar iets veranderd wat nog niet in de instructies over Joomla! stond.
Het antwoord:
De FTP laag methode is niet meer te gebruiken. In plaats van de FTP-laag kunt u de PHP write(); functie gebruiken die in Joomla is ingebouwd. Hiervoor moeten een aantal zaken gecontroleerd worden:

Joomla Configuratie
Schakel de FTP functie uit in Algemene instellingen in Joomla

Safe Mode
Deze optie vind u in uw beheer paneel via onze website in het menu 'geavanceerd'. Schakel deze uit om in Joomla de schrijf-functie mogelijk te maken.

Toegangsrechten
In uw FTP programma is een mogelijkheid om de toegangsrechten voor mappen en onderliggende bestanden in te stellen. Stel deze in op 775 of 755.

De waarden in cijfers worden gebruikt om aan te geven welk niveau voor toegangsrechten ingesteld zijn, dit wordt uitgelegd op deze website.

http://www.redhat.com/docs/manuals/linu ... rship.html

Wanneer u met de rechtermuisknop in een FTP programma de eigenschappen van een map of bestand opvraagt kunt u deze rechten ook instellen. Hierbij hanteert u de op de vermelde website aangegeven cijfers 775 of 755 voor het gewenste niveau.

775:
rwx-rwx-rx
eigenaar lezen, schrijven, uitvoeren
groep lezen, schrijven, uitvoeren
anderen lezen, uitvoeren

755:
rwx-rwx-rx
eigenaar lezen, schrijven, uitvoeren
groep lezen, uitvoeren
anderen lezen, uitvoeren

eigenaar = u, via FTP
groep = bezoekers website
anderen = iemand die script vanaf andere locatie wil aanroepen

Als u deze zaken heeft aangepast kunt u via bijvoorbeeld Extensies - Installeer/Deïnstalleer of via Mediamanager weer bestanden uploaden en/of verwijderen.

Door nieuwe ontwikkelingen in ons hosting platform is het door verhoogde veiligheidsrisico's en strengere eisen van systeembeheer helaas niet meer mogelijk om d.m.v. PHP scripts functies zoals FTP, SMTP met gebruik van fsockopen() e.d. aan te roepen vanaf uw website.
Hierna heb ik de template-mappen in de /public/tmp map gezet en in het admin-panel kunnen installeren!
Ik denk dat meer (Mijn Domein-) gebruikers iets aan kunnen hebben.


Locked

Return to “Installatie”