Datum en auteur in nieuwsberichten niet zichtbaar

Vragen over templates en CSS op Joomla! 1.5.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
Defcon-Design
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Datum en auteur in nieuwsberichten niet zichtbaar

Post by Defcon-Design » Wed Aug 12, 2009 9:26 am

Op de website van Scouting Lunteren (www.scoutinglunteren.nl) maken we gebruik van de template 'Spring'. Bij de nieuwsberichten is datum en auteur niet meer zichtbaar, terwijl ik per nieuwsbericht duidelijk heb aangegeven dat het wel zichbaar moet zijn. Heeft iemand enig idee hoe ik deze gegevens wel zichtbaar krijg?

pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Re: Datum en auteur in nieuwsberichten niet zichtbaar

Post by pjotr » Wed Aug 12, 2009 11:01 am

Mijn eerste reactie zou zijn dat dit misschien in de override is ingesteld. Je zou dit kunnen testen door de override-view uit te zetten (hernoemen).
Ik kan je echter niet helpen om dit dan op te lossen, mijn kennis met deze scripts is beperkt.
Peter Keijser

Defcon-Design
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Defcon-Design » Wed Aug 12, 2009 11:12 am

Hmmm, mijn kennis is wat dat betreft redelijk beperkt. Kun je uitleggen wat je bedoelt?

pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by pjotr » Wed Aug 12, 2009 12:41 pm

Defcon-Design wrote:Hmmm, mijn kennis is wat dat betreft redelijk beperkt.
Dan kan ik je een hand geven.

Joomla heeft een bepaalde standaard layout voor bijv. een blog-layout. Via een template override kan je deze layout overrulen. Deze overides staan in de map template/templatenaam/html/...
Als een pagina wordt opgevraagd kijkt Joomla eerst of er een override voor die pagina is, zoja dan wordt deze layout gebruikt, zoniet dan wordt de standaard gebruikt.

Als in jouw template Spring nu een aanpassing (override) is gemaakt voor de contentpagina zodat de datum en auteur niet meer worden getoond, dan is dat de oorzaak van jouw probleem. Je zou als test de map html eens even moeten hernoemen naar bijv. html-oud. joomla kan dan de overrides niet meer vinden en gebruikt de standaard layout. Kijk dan of het probleem nog voorkomt. (Je heb wel kans dat andere zaken niet goed meer getoond worden, maar dat kan je weer verhelpen door de mapnaam weer terug te zetten). Als de datum en auteur nu wel getoond worden, dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken. Het is dan wel te hopen dat iemand anders je verder kan helpen, want zover gaat mijn kennis dus ook niet.
Peter Keijser

Defcon-Design
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Defcon-Design » Wed Aug 12, 2009 12:55 pm

pjotr wrote: Als in jouw template Spring nu een aanpassing (override) is gemaakt voor de contentpagina zodat de datum en auteur niet meer worden getoond, dan is dat de oorzaak van jouw probleem. Je zou als test de map html eens even moeten hernoemen naar bijv. html-oud. joomla kan dan de overrides niet meer vinden en gebruikt de standaard layout. Kijk dan of het probleem nog voorkomt. (Je heb wel kans dat andere zaken niet goed meer getoond worden, maar dat kan je weer verhelpen door de mapnaam weer terug te zetten). Als de datum en auteur nu wel getoond worden, dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken. Het is dan wel te hopen dat iemand anders je verder kan helpen, want zover gaat mijn kennis dus ook niet.
Bedankt Pjotr voor deze uitleg. Hernoemen van de map geeft inderdaad aan dat er een override is gemaakt. Want ik heb dan wel datum en auteur, maar zoals je al schreef ook enkele andere niet gewenste veranderingen. Nu dus gaan zoeken in welke file die override gemaakt is.

pjotr
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by pjotr » Wed Aug 12, 2009 3:31 pm

Je moet het in ieder geval zoeken in de map html > com_content. Deze map is waarschijnlijk weer onderverdeeld in submappen voor sections, frontpage, article en misschien nog een paar andere. In al deze submappen staan overrides voor de verschillende pagina's
Peter Keijser

Defcon-Design
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Post by Defcon-Design » Thu Aug 13, 2009 4:46 pm

Ik heb zitten zoeken, maar kan helaas niet precies vinden waar het in zou moeten zitten. Heeft iemand anders een idee?

Locked

Return to “Templates”